Sökning: "Kortsiktiga kundrelationer"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Kortsiktiga kundrelationer.
1. Det relationsbyggande arbetet : En kvalitativ studie om företags perspektiv på kortsiktiga kundrelationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Kundrelationer har blivit allt viktigare i alla branscher på grund av teknologisk utveckling och ökad konkurrens. Företags fokus har till följd av detta förflyttats från produkter till kunderna. LÄS MER
2. Värdering av Kundrelation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värdering av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamålet kundvärdering är den centrala frågeställningen. LÄS MER