Sökning: "Kotler"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade ordet Kotler.

  1. 1. En studie om köpprocessen hos konsumenter som har valt en delvis vegetarisk kost

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Persson; Louise Holmquist; [2019-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste åren har en stark vegetarisk trend vuxit fram, där vegetariska produkter ochvarumärken har tagit allt större plats. Flera källor menar att antalet konsumenter som ivarierande mån byter ut kött mot vegetariska alternativ har ökat, men kunskapen kring dennakonsumentgrupp är begränsad. LÄS MER

  2. 2. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Norberg; Johan Andersson; [2019]
    Nyckelord :Nationell kultur; Försäljning; Anpassning; Standardisering; Marknadsmixen;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER

  3. 3. Brand Knowledge : An exploratory study on whether demographic factors affect consumer brand knowledge of a company which practices a standardized targeting strategy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Magdalena Kaminskaite; Simon Johansson; [2019]
    Nyckelord :: Brand Equity; Brand Knowledge; Gaming Equipment Industry; Razer Inc.; Standardized Marketing;

    Sammanfattning : Globalization is here to stay, and with an increasing number of brands deciding to test their fortune abroad, the importance of branding increases alike. The choice of globalizing a brand comes with potential financial benefits but it is not done without considerable effort. LÄS MER

  4. 4. Creating a customer-oriented distribution offer in the business-to-business market

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Caroline Granfors Wellemets; Mikaela Sturén; [2018]
    Nyckelord :Business-to-business; Customer-oriented; Delivery chain; Delivery service; Delivery service elements; Distribution channel; Mature industry; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Problem description: Mature industrial enterprises stand before the challenge of developing strategies and competitive advantage through their logistics services. The business development within logistics and distribution services is fast and rapidly changing as the customer experience is becoming increasingly important and the additional services are becoming an integrated part of the product offering. LÄS MER

  5. 5. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER