Sökning: "Kotler"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade ordet Kotler.
21. Marknadsföring av Sjömansbiblioteket : En studie i kommunikationen mellan ett specialbibliotek och dess användare
Magister-uppsats, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this Master's thesis is to examine how the Swedish Seamen's library, situated in Rosenhill Gothenburg, communicates with its users; i.e. the seamen. LÄS MER
22. Design Of A General Customer Segmentation Process
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Syfte - Att undersöka hur en kundsegmenteringsprocess kan utformas samt vilka variabler man bör iaktta för att kunna erbjuda en lämplig kundservicenivå. För att uppnå detta syfte skall följande frågeställningar besvaras: 1. Vilka variabler bör ingå i en kundsegmentering? 2. LÄS MER
23. Affärsmannaskap hos revisorer : Vilka effekter får det på revisionskvaliteten?
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Efter revisionspliktens avskaffande har spelplanen förändrats inom revisionsbranschen. Revisionsbranschen diskuteras sakna en förmåga att förmedla sitt värde varvid ett högre affärsmannaskap efterfrågas. LÄS MER
24. Exploiting Temporal Difference for Energy Disaggregation via Discriminative Sparse Coding
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis analyzes one hour based energy disaggregation using Sparse Coding by exploiting temporal differences. Energy disaggregation is the task of taking a whole-home energy signal and separating it into its component appliances. LÄS MER
25. Könsstereotyper i sportreklam : Hur påverkar könsstereotyper i reklam konsumenters känslor inför ett varumärke
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Today, we are surrounded by stereotypical representations of gender in advertising. We have chosen to focus on the question: What can the use of gender stereotypes result in and what are the motives for companies not to use gender stereotypes in advertising? The aim is to discuss how and why companies use gender stereotypes in their advertising and what the consequences are. LÄS MER