Sökning: "Kotlers teori"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Kotlers teori.

  1. 1. Vadstena – En mindre orts identitetsbyggande genom konst och kulturprioriteringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lovisa Lindstrand; [2020]
    Nyckelord :vadstena; platsmarknadsföring; identitetsskapande; identitet; kulturprioriteringar; platsutveckling; östergötland; enprocentsregeln; kulturskolan; kulturinstitution; kulturförening; konstutövare; kulturstad; kulturplan; konststrategi; konstliv; philip kotler; richard florida; elin berglund; kulturens förutsättningar;

    Sammanfattning : Konst- och kulturskapare blir allt viktigare aktörer vid marknadsföringen av platser och konst och kultur får ett allt större inflytande på hur små och stora städer bygger upp sin image. Den mindre lansbyggdsortens förutsättningar för attraktivitet är under ständig förändring likväl som dess förhållande till storstadsregionerna. LÄS MER

  2. 2. Att öka attraktiviteten i miljonprogramsområden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Mohamed Ali Mohamed; [2019]
    Nyckelord :Attraktivitet; miljonprogramsområden; socioekonomiskt tillbakasatta områden; samhällsbyggande; utvecklingsarbete;

    Sammanfattning : ABSTRACT Mohamed, M. 2019, Att öka attraktiviteten i miljonprogramsområden. Kulturgeografiska institutionen, Uppsatser, Uppsala universitet Denna uppsats undersöker kommunernas sätt att arbeta när det gäller att öka attraktiviteten bland miljonprogramsområden. LÄS MER

  3. 3. Gröna Etiketter - Ett fruktlöst budskap?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Furulind; Elin Jansson; [2017]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; hållbar marknadsföring; hållbara plagg; hållbara material; gröna etiketter; grön märkning.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med arbetet är att utifrån ett konsumentperspektiv skildra hur detaljhandlare inom den svenska modebranschen kan använda hållbar marknadsföring för att uppmuntra kunder att välja hållbara plagg i sin konsumtion. Huvuduppgiften är att kritiskt granska den bevisat ineffektiva gröna märkningen av modeplagg som ska indikera ett bättre miljöval, för att sedan undersöka hur skepticismen kan motverkas. LÄS MER

  4. 4. Midsommar, systembolag & förmiddagsfika - En studie om svenska företags val av marknadsstrategi vid internationalisering. Vilka faktorer spelar in när ett företag väljer att framhäva sitt ursprungsland?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Louise Ahlgren; [2012-03-02]
    Nyckelord :Internationalisering; Country of origin; marknadsmixen; produktkomponenter; Kotlers 4-P; marknadskunskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka kunskapen inom företags framhävande av sitt ursprungsland vid internationalisering. Studien syftar till att !nna vilka faktorer som spelar in när ett företag väljer att framhäva sitt ursprung som del i en marknadsstrategi vid internationalisering. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av folkbibliotek i teori och praktik : En studie av marknadsföringsarbetet på två folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anja Wadenheim; [2012]
    Nyckelord :skyltning; de Sáez; folkbibliotek; marknadsföring; Kotler; marknadsmix; huvudbibliotek;

    Sammanfattning : The competition for people´s attention becomes harder and harder. If the libraries want to continue to attract visitors it´s important that their business is promoted. The purpose of this thesis is to in-vestigate how two public libraries work with marketing. LÄS MER