Sökning: "Kotter’s 8-step model"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Kotter’s 8-step model.

  1. 1. Contextualising Kotter’s 8-step model to a sustainable digital transformation : A qualitative study from the perspective of organisational change

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Scott Trawick; TadhgEoghan Carraher; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Sustainability Transformation; Organisational Change; Sustainable Digital Transformation; Organisational Change Model;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving business landscape, characterized by technological advancements, organisations are placing significant emphasis on digital transformation (DT) to survive. Concurrently, considerations of sustainability impacts have become crucial factors that organisations must take into account. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapet – Nyckeln till hållbara förändringar och medarbetares välbefinnande? : En enkätbaserad studie om sambanden mellan ledarskap, förändringsprocesser och psykosocial arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Pernilla Sunström; Ulrika Tigerhielm; [2023]
    Nyckelord :Work environment; manager; change processes; Kotter s 8-step model; leadership; public sector; psychosocial work environment; transformative leadership.; Arbetsklimat; chef; förändringsprocesser; Kotters 8-stegsmodell; ledarskap; offentlig sektor; psykosocial arbetsmiljö och transformativt ledarskap.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Organisationer står ständigt inför nya utmaningar där anpassning är absolut nödvändig för att inte bli föråldrade eller slås ut på marknaden. I denna dynamiska process spelar både ledarskapet och medarbetarna en avgörande roll, det är dock en utmaning att genomföra hållbara förändringar. LÄS MER

  3. 3. Sustainability transition in the fashion industry : A multi-case study of manufacturers in the Prato textile Industrial District (Italy).

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sophie Enegbuma; Mirlinda Kreci; [2023]
    Nyckelord :Sustainability transition; Organizational change; Network theory; Triple bottom line; Fashion Industry; Drivers Barriers; CSR.;

    Sammanfattning : The fashion industry, the world's third-largest manufacturing sector, is a complex network involvingcreation, production, distribution, and consumption of fashion products. Despite extensive research onsustainable transitions in supply chains, little attention has been given to the role of supply chain actorsin sustainability, especially yarn mills and manufacturers. LÄS MER

  4. 4. Interim CFO as the leading change agent in a digital transformation of the finance function : A qualitative multiple case study approach

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Gullers; Axel Gref; [2021]
    Nyckelord :Digital Transformation; CFO; Change Agent; Interim Management; Interim CFO; Finance Function; Acceptance; Legitimacy; Externalization of Management; Organizational Culture;

    Sammanfattning : This study contributes to the existing literature by combining the field of digitaltransformation of the finance function and interim management. To answer the researchquestion, a qualitative multiple case-study was conducted that consisted of 10 semi-structuredinterviews with interim CFOs that have over 10 years of experience in digital transformationsof the finance function. LÄS MER

  5. 5. Kommunicera mera! : Upplevelser av organisationsförändring ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Stenberg; [2019]
    Nyckelord :organizational change; employee; communication; participation; attitude; organisationsförändring; medarbetare; kommunikation; delaktighet; inställning;

    Sammanfattning : När en verksamhet befinner sig i en förändringsprocess finns det en rad olika faktorer som påverkar hur verksamhetens medarbetare reagerar. Denna studie är utförd på en myndighet som tidigare haft kundcenter som tagit emot inkommande samtal från kunder men nu fördelat ut arbetsuppgiften på myndighetens handläggare. LÄS MER