Sökning: "Kriskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 226 uppsatser innehållade ordet Kriskommunikation.

  1. 1. HUR KOMMUNICERAR MYNDIGHETER UNDER KRIS? En retorisk analys av Svenska kraftnäts kriskommunikation vintern 2019

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Nils Jobring; [2019-09-25]
    Nyckelord :Retorik; Svenska kraftnät; kriskommunikation; förtroendekris; appellformerna; ethos; logos; pathos; imagereparerande strategier;

    Sammanfattning : Syfte:Att utifrån retoriska perspektiv undersöka Svenska kraftnäts kriskommunikation under januari-februari 2019.Teori:De retoriska appellformerna (ethos, logos, pathos) och imagereparerande strategier. LÄS MER

  2. 2. “Den största boven och förgriparen i det här är TV4-ledningen” - En kvalitativ studie om TV4s kriskommunikation under Martin Timell-krisen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Luhnevåg; Sofie Paulsson; [2019-02-07]
    Nyckelord :Kriskommunikation; kriskommunikationsstrategi; TV4;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka vilka strategier TV4 använt sig av i sin kriskommunikation i samband med att en medarbetare anklagats för sexuella trakasserier.Teori: Situational Crisis Communication Theory, Retorisk ArenaMetod: Textanalytisk metodMaterial: 13 texter publicerade mellan den 13 oktober 2017 och 23 november 2017 undersöks. LÄS MER

  3. 3. I ögat av en firestorm- en netnografisk studie om svenska parakrisers dynamik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Dovander; Lovisa Bergström; [2019]
    Nyckelord :strategic communication; crisis communication; public relations; paracrisis; firestorm; social media; crisis management; moral cultures; victimhood culture; strategisk kommunikation; kriskommunikation; parakris; sociala medier; krishantering; moralkulturer; offerkultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden, we increasingly face headlines where organizations are accused of inappropriate statements, offending ads and unethical actions. These firestorms, which emerge without any warnings, cause major challenges for organizations’ marketing communication. LÄS MER

  4. 4. Ett land i kris : Digital kriskommunikation vid luftangrepp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik; Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Anna Nilsson; Waqas Sheiakh; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns en stor kunskapsbrist hos Sveriges civilbefolkning gällande utomhussirener och vilka tillhörande skyddsåtgärder som finns med dessa. I Sverige finns det skyddsrum för en stor majoritet av invånarna och det ska byggas ännu fler, men det är endast en minoritet som vet vart dessa finns, eller när de ska tas i bruk. LÄS MER

  5. 5. GIS-based crisis communication : A platform for authorities to communicate with the public during wildfire

    Master-uppsats, KTH/Geoinformatik; KTH/Geoinformatik

    Författare :Felix Althén Bergman; Evelina Östblom; [2019]
    Nyckelord :GIS; crisis communication; forest fire; Google Earth Engine; data management;

    Sammanfattning : Today, people are used to having technology as a constant aid. This also sets expectations that information should always be available. LÄS MER