Sökning: "Kriskommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 400 uppsatser innehållade ordet Kriskommunikation.
21. Varför blev det en energikris? : En retorisk studie om svenska partiledares kriskommunikation online i samband energikrisen 2022-23
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The energy crisis in Europe has had a huge impact on several countries, giving both businesses and the general public a hard time paying the electric bills. In Sweden there has been a rather big controversy around the crisis and how to best solve it. LÄS MER
22. Ett hot mot demokratin : En kvalitativ innehållsanalys av myndigheters kriskommunikation i samband med mordet i Almedalen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I följande studie undersöks myndigheters kriskommunikation i samband med mordet i Almedalen, sommaren 2022. De myndigheter som undersöks är Polismyndigheten, Åklagarmyndigheten och Säkerhetspolisen. LÄS MER
23. Att hantera kriser på sociala medie r: Kriskommunikation och publikens reaktioner på TikTok - En fallstudie av Balenciagas krishantering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis centers around Balenciaga's controversy that spread in the fall of 2022. By examining statements published by Balenciaga and associated stakeholders, the study aims to review how the crisis was managed based on crisis management strategies. LÄS MER
24. Utveckling av en interaktiv introduktion till en tvåspråkig parlör för krishanteringstermer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Kriskommunikation kräver att alla inblandade förstår olika termer och ord som kan användas ien kris. När övningar äger rum på gränsen mellan Sverige och Norge kan vissa språkbarriäreruppstå. Därför har en parlör med kristermer och ord för de två språken tagits fram. LÄS MER
25. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER