Sökning: "Krisrespons"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Krisrespons.

  1. 1. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Norrström; Philippa Rosenbacke; Smilla Mc Cormac; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER

  2. 2. Konsten att ropa efter hjälp och vara knäpptyst samtidigt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Castro Niklasdotter; Julia Gottliebsson; [2022]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; response strategies; crisis communication; social media; interaction; rhetorical analysis; Covid-19; restaurant industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today we are finally able to look back at how the Covid-19 pandemic has affected our society, but also how different organizations have handled this prolonged crisis they held no responsibility for. The study examines the restaurant industry, one of the industries in Sweden most affected by the pandemic, and their crisis communication. LÄS MER

  3. 3. "Mörka färger säljer typ knappt"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessicka Roos; Hanna Vult von Steyern; [2021]
    Nyckelord :personlig varumärkning; kriskommunikation; krisrespons; Situational Crisis Communication Theory; Instagram; personal branding; crisis communication; crisis response; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER

  4. 4. Beslutsfattande i en intern kris : En studie i erfarenhetsbaserat beslutsfattande under krisrespons

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Andreas Hiller; Mario Taus; [2021]
    Nyckelord :Beslutsfattande; krishantering; erfarenhet och intuition; igenkänningsprocess;

    Sammanfattning : I en tid där avstånd minskar och globaliseringen stärks ökar riskerna för kriser i organisationer. En organisationskris är en händelse med låg sannolikhet och stor påverkan som hotar organisationens livskraft och kännetecknas av tvetydighet i orsak, verkan och lösningsmedel, samt genom en tro på att beslut måste göras snabbt. LÄS MER

  5. 5. Kejsaren är nak(d)en! - En kvalitativ fallstudie av NA-KD:s kris och dess krisrespons

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Eriksson; Klara Stenberg; [2021]
    Nyckelord :kriskommunikation; crisis communication; NA-KD; cancel culture; Rhetorical Arena Theory; Situational Crisis Communication Theory; digitala medier; digital media; krisrespons; crisis response; sociala medier; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie intresserar sig för när en organisations förtroende sätts på spel. Kriskommunikation är i fokus och mer specifikt hur modejätten NA-KD har hanterat ett försök till bojkott, vilket kan kopplas till det aktuella fenomenet cancel culture. LÄS MER