Sökning: "Kristian Bengtsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Kristian Bengtsson.
1. Hur dokumenteras blackout ombord på fartyg? : En studie av haverirapporter där blackout var en del av händelseförloppet
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Ombord på fartyg är det inte önskvärt att få strömavbrott, en så kallad blackout. Examensarbetet har undersökt i vilken utsträckning det är möjligt att utföra jämförande och förebyggande studier med haverirapporter från europeiska flaggstater som underlag. LÄS MER
2. Användningen av Target Costing -En kvantitativ studie
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Användningen av Target Costing - En kvantitativ studie om vad som påverkar användningen av Target Costing. Bakgrund och problem: Ekonomistyrningslitteratur publicerar frekvent studier om adoption av styrverktyg och vad som påverkar adoptionen. LÄS MER
3. Launching a new-to-the-world product
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Title: Launching a new-to-the-world product Background: Innovation is something that continuously leads to new knowledge and technologies. A vital step for an innovation is to actually launch it as a product. If the launch would be improved, the rate of success would increase. LÄS MER
4. Vem använder budget? : En kvantitativ undersökning av budgettillämpningen i olika organisationer
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Weber and Linder (2005) have enlightened that the focus of the current debate on the budget’s to be or not be, has been on trying to find a general tool, which fits best in all situations. They argue that the budget may be more appropriate for organizations in certain circumstances, than for others. LÄS MER
5. Fashion 2.0- Modeföretagets nya digitala strategi
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur svenska modeföretag innovativt använder Internet för att kommunicera med kunden på en global marknad. Intervjuer har skett med sex svenska modeföretag, två utomstående PR-byråer och med en trendanalytiker. LÄS MER