Sökning: "Kristiansson Linus"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kristiansson Linus.
1. Utformningen av en navigerbar och användbar e-handel för uthyrning av friluftsartiklar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a web application can be designed to appeal to the customer group young adults on the aspects navigability and usability. This is investigated with the problem thesis: How can a web application with the purpose of renting outdoor equipment be designed to be experienced as usable and navigable? The report and the study rested on a theoretical foundation for the design of the service and the methods that are used during the study as well as the definitions of the concepts that are used. LÄS MER
2. Att ges rum : En studie om posttraumatiskt växande och känsla av sammanhang
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur känsla av sammanhang (KASAM) påverkas i vuxenlivet hos individer som farit illa i barndomen. Tidigare forskning tydliggör vilken omfattande problematik det kan vara. Vidare undersöker studien betydelsen av vändpunkter och motståndskraft för posttraumatiskt växande. LÄS MER
3. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER
4. Klicka med konsumenten : En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Joakim Bengtsson och Linus Kristiansson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng, Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, 4FE63E, Vårtermin 2016. Rapportens titel: Klicka med konsumenten - En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier Frågeställning: Hur påverkar annonsinnehåll och förtroende till annonsören svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier? Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att förklara och analysera hur annonsinnehåll och förtroendet till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier. LÄS MER