Sökning: "Kristin Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Kristin Gustafsson.
1. Kvotestimatorn : En jämförande studie av kvotestimatorns egenskaper under olikadesigner
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Patienter som inte medföljt ambulans : en journalgranskning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : AbstraktBakgrund: Ambulanssjukvården som arbete och yrke har utvecklats de senaste årtiondena, från att enbart haft krav på att köra ambulans utan sjukvårdsutbildning till att idag vara bemannad med specialiserade ambulanssjuksköterskor. Med hjälp av en korrekt första bedömning kan patienter hänvisas till rätt vårdnivå. LÄS MER
3. Kvinnors upplevelser av mentalt stöd efter avslutad bröstcancerbehandling : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Bröstcancer är den vanligaste formen av cancer som drabbar kvinnor. Att få ett cancerbesked och gå igenom en cancerbehandling är för de flesta kvinnor en traumatisk upplevelse. Kvinnorna behöver under hela sjukdomsprocessen få mentalt stöd från både anhöriga och från vården. LÄS MER
4. Jobbigt på idrotten : En fenomenologisk undersökning av elevers upplevelser av obehag och hinder i anslutning till idrottslektioner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
5. Den anpassningsbara småföretagaren : - ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : TITEL: Den anpassningsbara småföretagaren – ett annat sätt att se på klassiska marknadsföringsmodeller. FÖRFATTARE: Charlotte Gustafsson och Kristin Sundqvist HANDLEDARE: Urban Ljungquist NIVÅ: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp, VT 2011 NYCKELORD: Små företag, Småföretagare, Marknadsföring, Kärnkompetens, Produkt- och marknadsmatrisen, BCG-matrisen, strategisk marknadsföring, stora företag PROBLEM- FORMULERING: Hur kan marknadsföringsmodeller, initialt anpassade för stora företag, appliceras på små företags verksamheter? SYFTE: Syftet med uppsatsen är att redogöra för om kärnkompetens, produkt- och marknadsmatrisen samt BCG-matrisen behöver anpassas utefter ett litet företags förutsättningar för att kunna integreras i det vardagliga marknadsföringsarbetet. LÄS MER