Sökning: "Kristin Olsson"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Kristin Olsson.
1. När högstadieelever får säga sitt : En kvantitativ studie av elevers självskattning inom motivation, självkänsla, självtillit och självvärdering av matematikkunskaper
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Skolämnet matematik är för många elever ett utmanande ämne och motivation är en avgörande faktor för att lära sig och också orka kämpa vidare när det är svårt. Det finns olika teorier om vad som påverkar motivationen och i denna uppsats så har vi valt ut fyra teorier som vi undersökt närmare, för att se om det finns något samband mellan hur högstadieelever skattar sin självtillit, självkänsla, motivation och självvärdering av ämneskunskaper. LÄS MER
2. Hindrande och främjande faktorer för delaktighet i fritidsaktiviteter för personer med autismspektrumtillstånd eller intellektuell funktionsnedsättning – en litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Bilder av belastad ländrygg i öppen magnetresonanstomograf : en allmän litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Slutna cylinderformade MRT-kameror ger bilder av patienten i liggande position men studier visar att ländryggen beter sig annorlunda under den belastning som en sittande eller stående position innebär. Syfte: Syftet med denna litteraturstudie var att sammanställa kunskap om diagnostik av ländrygg med hjälp av öppen MRT-kamera som tillåter belastade bilder i viktbärande position. LÄS MER
4. Textanalys av ungdomsserien Vilma
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Medierådets rapport Ungar och medier 2010 belyser att barn och ungdomar mellan 9 till 16 år tittar på TV minst en timme om dagen.[1] Enligt Huntemann och Morgan har TV stort inflytande på hur denna åldersgrupps värderingar formas, vad de tänker på och pratar om. LÄS MER
5. Knowledge transfer across cultures in the manufacturing industry : A study of Scania’s global implementation of employer branding
Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this paper was to examine how cultural differences affect an MNC’s knowledge transfer of the concept employer branding, and what support subsidiaries need from headquarters for the MNC to become a global employer brand. The result is based on theoretical findings of employer branding, knowledge transfer and culture, applied to interview results at Scania. LÄS MER