Sökning: "Kristin Samuelsson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kristin Samuelsson.
1. HUR FUNGERAR DEN GENUSMEDVETNA VÄGLEDNINGEN I GRUNDSKOLAN? : En studie om studie- och yrkesvägledares arbete på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Arbetsmarknaden i Sverige är idag könssegregerad, kvinnor och män arbetar inom olika yrken samt i olika typer av verksamheter. Det har länge funnits ett politiskt mål att bryta de här strukturerna när det gäller arbete och studier. LÄS MER
2. "Vet vi att alla barn rör på sig?" : Att främja barns hälsa och rörelse med hjälp av digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om digitala verktyg kunde användas för att främja barns hälsa och rörelse. Denna studie tar grund i systemteori då förskolan är en del i ett större system samt att förskolan i sig innehåller flera system. LÄS MER
3. Saving Face or Greedy Opportunism? - External Conditions' Influence on Private Equity Exits
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This paper aims to contribute to the current discussion where both academia and the private sector debate the benefits and drawbacks of the Private Equity industry. Recent critics have accused Private Equity Funds of acting opportunistically by exploiting beneficial conditions, imposing risks to their portfolio companies and increasing personal remuneration on the expense of extensive lay-offs. LÄS MER
4. Creative Prizes and Social Media: A valuable marketing channel or a time-consuming puzzle?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The use of social media as an extension of the private life has increased tremendously over the last years. However, social media as a professional marketing channel is still relatively unexplored. This thesis aims to start filling the knowledge gap of what factors one has to consider in social media marketing. LÄS MER