Sökning: "Kristina Filling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kristina Filling.
1. Resiliensanalys av Högdalen Centrum
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Resiliens är en aspekt av hållbarhet som avser att bedöma ett systems förmåga att motstå eller återhämta sig från störningar. Detta kandidatexamensarbete handlar om hur introduktionen av en inomhusodling påverkar resiliensen i Högdalen Centrum. LÄS MER
2. Taking Innovative Products to the Market: Development of a Working Model for Adoption in Collaboration with Sony Mobile Communications
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background/Problem Description: Creating innovative products and take them to the market is a struggle for many companies around the globe. At the Department of Security & Enterprise at Sony Mobile Communications in Lund it was believed that the innovation process could be enhanced if more focus would be put on pricing, adoption and timing. LÄS MER
3. Har chefer slutat lyssna? : En studie om kommunikationstillfredsställelse och chefers aktiva lyssnande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Har chefer slutat lyssna? – en studie om kommunikationstillfredsställelse och chefers aktiva lyssnande. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Michel Barjakob, Mathias Johansson. Handledare: Kristina Mickelsson, Pär Vilhelmson. LÄS MER
4. Franchisor-franchisee relationships : an interaction approach
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle; Högskolan Kristianstad/Avdelningen för EkonomiSammanfattning : Purpose- The purpose of this paper is to examine franchise relationships by using an interaction approach which involves several exchanges or actor bonds between a franchisor and franchisee, such as information, social, and cooperative exchanges, which create a long-term relationship. The objective is to provide a conceptual framework to investigate the relationship from the franchisee’s point of view since little research has been conducted from this perspective. LÄS MER