Sökning: "Kristina Hård"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Kristina Hård.

  1. 1. Omsorg eller kontroll En essä om Socialstyrelsens nationella riktlinjer för vård vid depression och ångestsyndrom - ett hermeneutiskt perspektiv

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Kristina Hård; [2023]
    Nyckelord :National guidelines; Socialstyrelsen; hermeneutic and phenomenologic theory; Gadamer; practical knowledge; primary health care; psychodynamic therapy;

    Sammanfattning : As with other areas in healthcare, the public mental health body is regulated by governing documents and regulations. As with clinical care ”Socialstyrelsen” has developed national guidelines for how the mental health care should be managed. One of these documents focuses on the treatment of anxiety and depression. LÄS MER

  2. 2. Tränare och Riksidrottsförbundets policydokument, Idrotten vill : en studie med fokus på barnfotbollstränare utifrån ett Idrotten vill perspektiv

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pia Agné; Kristina Hård af Segerstad; [2015]
    Nyckelord :Tränare; Idrotten vill policydokument;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen handlar om fotbollstränare för barn inom föreningsidrotten och då främst om att synliggöra den verksamhet som tränarna bedriver ur ett Idrotten vill perspektiv. Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att undersöka om fotbollstränare i sin verksamhet för barn och ungdom i storklubbar använder och bryr sig om Riksidrottsförbundets policydokument Idrotten vill. LÄS MER

  3. 3. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Eddelid; Antonia Heyman; [2014-08-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER

  4. 4. Hur stämmer det totala erbjudandet överrens med det valda kundsegmentet i butiker som säljer naturliga hudvårdsprodukter?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Linda Svenungsson; Kristina Strid; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen är hård mellan butiker i Sverige, inte minst inom branschen hälsa och skönhet.Något som ökat den senaste tiden är efterfrågan på naturliga och ekologiskahudvårdsprodukter och konsumenter blir allt mer medvetna om miljö – och rättvisemärktaprodukter. LÄS MER

  5. 5. Utländska direktinvesteringar i Bosnien och Hercegovina

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kristina Seitz; Ervin Krnjic; [2007]
    Nyckelord :FDI; CCE; Bosnia and Herzegovina; Place Marketing; Attract FDI; Utländska direktinvesteringar; Bosnien och Hercegovina; CCE; attrahera FDI; platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av de viktigaste förutsättningarna för att Bosnien och Hercegovina ska kunna åstadkomma en hållbar ekonomisk tillväxt, är att landet integreras i världsekonomin och skapar ett klimat som främjar utländska investeringar. Idag råder det hård konkurrens mellan länder när det gäller att attrahera utländska investerare, och det är upp till varje land att utveckla effektiva strategier för att kunna hantera konkurrensen. LÄS MER