Sökning: "Kristina Hillborg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kristina Hillborg.

  1. 1. Utan språk inget ämne – Ett antal gymnasieelevers syn på god undervisning ur ett språkligt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Kristina Hillborg; [2012]
    Nyckelord :Språkinriktad ämnesundervisning; god undervisning; språket i ämnet;

    Sammanfattning : Ämneskunskaper och språkkunskaper är på många sätt tätt sammanknutna och att språket har en viktig roll i lärandeprocessen betonas i såväl skolans styrdokument som i forskning på området. Detta samband mellan ämne och språk är utgångspunkten för den här studien där jag undersökt hur ett antal elever upplever lärarnas arbetsmetoder ur ett språkligt perspektiv genom att ställa deras erfarenheter i relation till de metoder som forskningen kring språkinriktad undervisning förespråkar. LÄS MER

  2. 2. Betydelse av stöd och information till patienter med typ 2 diabetes

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Kristina Hillborg; Carina Seven; Ann-Louise Spårell; [2007]
    Nyckelord :typ 2 diabetes; stöd; information; utbildning;

    Sammanfattning : Typ 2 diabetes har genom ökad levnadsstandard vuxit till ett världsomfattande problem. I Sverige har cirka 300 000 personer typ 2 diabetes. Omvårdnaden av denna patientgrupp kommer till stor del bestå av stöd och information. Syftet med litteraturstudien var att beskriva betydelse av stöd och information till patienter med typ 2 diabetes. LÄS MER

  3. 3. Managementrapport Cardo AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Claes Jeppsson; Kristina Hillborg; Alexander Rad Firoozabadi; Per Wieselgren; [2005]
    Nyckelord :Management; kommunikation; projekt; team; individ; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En första viktig lärdom har dock varit vår nyvunna förståelse för den komplexitet som präglar en stor internationell koncern. Kommunikation är viktig i ett företag inte minst som bärare av syfte och mål med olika aktiviteter, men även i allmänhet för att tillse att flödet av information inom organisationen tillgodoses. LÄS MER

  4. 4. Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ådne Steen; Ida Lenngerd; Patrik Lanner; Kristina Hillborg; [2002]
    Nyckelord :event marketing; arbetsprocess; framgångsfaktorer; fallgropar; metaforer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. LÄS MER