Sökning: "Kristina Leander"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kristina Leander.

  1. 1. ATT HJÄLPA ELLER STJÄLPASANNOLIKHETSBEDÖMNINGAR:KONJUNKTIONSREGELN OCH MENTALARBETSBELASTNING SOM MEDIERANDEFAKTORER

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Erik Jonsson; Kristina Leander; [2017]
    Nyckelord :heuristics; the conjunction rule; probability assessments; working memory; mental workload; dual process theory; single-process theory; nested-set view.; heuristik; konjunktionsregeln; sannolikhetsbedömningar; arbetsminne; mental arbetsbelastning; dualprocessteori; enkelprocessteori; nested-sets view.;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att undersöka om mental arbetsbelastning kan påverka benägenhetenatt begå konjunktionsfelet vid sannolikhetsbedömningar, trots att man fått ledtrådarsom synliggjort konjunktionsregeln. Detta undersöktes med en experimentell mellangruppsdesign. LÄS MER

  2. 2. Utomhuspedagogik : Några lärares tankar om utomhuspedagogik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner

    Författare :Andreas Carlsson; Kristina Leander-Friberg; [2008]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; motorik; fysisk aktivitet; sociokulturellt lärande; hälsa;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen är syftet att ta reda på hur några lärare tänker om utomhuspedagogik. Vilka möjligheter och/eller svårigheter de ser med utomhuspedagogik, samt om utomhuspedagogiken kan främja daglig fysisk aktivitet. Vi har i en kvalitativ studie utgått från intervjuer med fyra lärare på fyra olika skolor. LÄS MER

  3. 3. Några lärares tankar om utomhuspedagogik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner

    Författare :Andreas Carlsson; Kristina Leander-Friberg; [2008]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; motorik; fysisk aktivitet; sociokulturellt lärande; hälsa;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen är syftet att ta reda på hur några lärare tänker om utomhuspedagogik. Vilka möjligheter och/eller svårigheter de ser med utomhuspedagogik, samt om utomhuspedagogiken kan främja daglig fysisk aktivitet. Vi har i en kvalitativ studie utgått från intervjuer med fyra lärare på fyra olika skolor. LÄS MER