Sökning: "Kristina Olsson"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden Kristina Olsson.
11. 3D-bildning av oäkta bostadsrättsföreningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: 3D-bildning av oäkta bostadsrättsföreningar - Den nya trenden som kan ställa till det för redovisningen Seminariedatum: 1 juni 2018. Kurs: FEKH69, Kandidatuppsats i redovisning, 15 högskolepoäng Författare: Amelie Nordén, Jacob Olsson och Simon Benatti Handledare: Kristina Artsberg Nyckelord: Tredimensionell fastighetsbildning, oäkta bostadsrättsförening, substance over form, rättvisande bild, jämförbarhet. LÄS MER
12. Personers upplevelser av cancerrelaterad smärta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Varje år drabbas närmare 60 000 personer av befolkningen i Sverige av cancer. Många personer med cancer drabbas av cancerrelaterad smärta också. LÄS MER
13. Tjugoåringars upplevelse av vilka faktorer som har haft betydelse för hur fysiskt aktiva de varit över tid
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Fysisk aktivitet främjar hälsan och medför positiva effekter för kroppen. Barns och ungdomars fysiska aktivitet påverkas av olika faktorer på individ- och omgivningsnivå. LÄS MER
14. Hantering och ompaketering till smålådor.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Maskinteknisk produktframtagning (MTEK)Sammanfattning : This thesis is performed at the company National Gummi AB who is manufacturers of rubber products. This report describes the process of the product realization in combination with production development. The purpose with this thesis was to examine ways to streamline the packaging process, which currently takes place manually at the company. LÄS MER
15. Customer value analysis of mass customization
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Research show that customer patterns in the textile industry are changing and the degree of personalization of products is getting more important to meet personal needs and preferences. Mass customization is a strategy named to create higher customer value by customizing products through a close interaction during the design and production process, high production flexibility and efficient logistics. LÄS MER