Sökning: "Kristine Svensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kristine Svensson.

  1. 1. Följsamhet till basala hygienrutiner vid radiologiska undersökningar i Maputo, Mocambique : En observationsstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Kristine Svensson; Viktoria Setterlöf; [2020]
    Nyckelord :Basala hygienrutiner; Maputo; Mocambique; röntgen; vårdrelaterade infektioner;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vårdrelaterade infektioner är den vanligaste typen av vårdskada och är ett stort problem när det gäller patientsäkerhet. Konsekvenserna är stora och utvecklingsländer är hårdast drabbade. LÄS MER

  2. 2. Nyckeltal inom ideella föreningar – En fallstudie av Friskis&Svettis

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofie Svensson; Kristine Mezaraupa; [2015]
    Nyckelord :Non-profit organizations; management control; performance management; key performance indicators; financial key performance indicators; non-financial key performance indicators; mission.; Ideella föreningar; verksamhetsstyrning; prestationsmätning; nyckeltal; finansiella nyckeltal; icke finansiella nyckeltal; mission.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ideella föreningar har inte som mål att maximera sin vinst, därmed går varje intjänad krona tillbaka till verksamheten och dess medlemmar. Trots det kan de ideella föreningarna inte gå med förlust och de måste generera intäkter för att förbättra verksamheten och för att säkerställa sin framtida ställning. LÄS MER

  3. 3. Idrott och särbegåvning : Fem lärares syn på särbegåvade elevers möjlighet till utveckling inom kursen Idrott och hälsa A på gymnasiet.

    M1-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Joanna Svensson; Kristine Haugland-Karlstad; [2009]
    Nyckelord :Idrott; hälsa; begåvning; särbegåvning; elever; lärare; utveckling; idrottsgrenar; gymnasiet;

    Sammanfattning : Skolan är ett forum där varje elev har olika förutsättningar, förmågor och erfarenheter. Alla elever har rätt att utvecklas inom samtliga ämnen, vilket föranleder att läraren bör anpassa undervisningen utifrån flera perspektiv och många olika individers behov. LÄS MER