Sökning: "Kristoffer Johnsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Kristoffer Johnsson.

  1. 1. Hur påverkas immersion i rollspel av framställandet av icke spelbara karaktärer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Katarina Nordenberg; Karl-Kristoffer Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Emergent narrativ; rollspel; icke-spelar-karaktärer;

    Sammanfattning : Emergent narrativ är narrativ som uppstår genom interaktion med spelet. Det har undersökts hur framställandet av icke-spelar-karaktärer har påverkat immersionen, d.v.s. LÄS MER

  2. 2. Organizational Knowledge Transfer : Exploring possibilities for improvements in knowledge transfer processes within R&D departments

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Kristoffer Haglund; Emil Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Absorbing knowledge; collaboration; communication; knowledge transfer; knowledge domain; organization; research and development; spreading knowledge;

    Sammanfattning : Research has established when transferring knowledge, a gap occurs between the sender and receiver due to different expertise. Research has, however, not enlightened how an organization consisting of multiple development departments ensures that individuals with different expertise have the prerequisites needed to transfer knowledge across knowledge domains. LÄS MER

  3. 3. Key Success Factors for Collaborative Innovation in Silicon Valley

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Mattias Wessman; Jonathan Eng Stensson; [2015]
    Nyckelord :Co-innovation; Collaboration; Innovation; Silicon Valley; Startups; Corporations; Value Proposition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Authors: Jonathan Eng Stensson and Mattias Wessman Supervisors: Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Stein Kleppestø, Associate Professor, Department of Business Administration, Lund University Johan Sjöberg, Innovation Program Manager, Ericsson, Stockholm Kristoffer Gronowski, Principal Researcher, Ericsson, Silicon Valley Problematization: Given that collaboration is vital for innovation, a first step is to find a suitable collaboration partner. A company that is looking for a collaboration partner needs to create a suitable value proposition that focuses on the benefits for the potential partner. LÄS MER

  4. 4. Luftflaskor i varma miljöer – En undersökning om uppvärmning av kompositflaskor till

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Brandingenjörsprogrammet; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Tor Löfström Johnsson; Kristoffer Roden; [2011]
    Nyckelord :Luftflaskor; gasflaskor; kompositflaskor; andningsapparater; skyddsutrustning; räddningstjänst. Air cylinders; composite cylinders; firefighter equipment; SCBA; self contained breathing apparatus.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With this work we have investigated how the air in the air cylinders of portable breathing apparatuses is heated during work in hot environments equal to those of interior fire extinguishing. The laws, regulations and standards concerning breathing apparatuses have been reviewed. LÄS MER

  5. 5. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tobias Johnsson; Evelina Jarbin; Kristoffer Hammarberg; [2010]
    Nyckelord :fjällräven; sverige; usa; varumärke; marknadsföring; varumärkespersonlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER