Sökning: "Kulturhistorisk aktivitetsteori"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kulturhistorisk aktivitetsteori.

  1. 1. Förutsättningar för elevens delaktighet Ett elevhälsoteams erfarenheter angående arbetet med åtgärdsprogram på gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Carlströmer; [2020]
    Nyckelord :aktivitetsteori; delaktighet; elevhälsoteam; särskilt stöd; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Studien ämnar öka förståelsen för vilka förutsättningar ett elevhälsoteam ser för elevens delaktighet i arbetet med åtgärdsprogram på gymnasieskolan. Målet är att undersökningen ska bidra till ökad kunskap om hur förutsättningar för elevens delaktighet i arbetet med sitt eget åtgärdsprogram kan skapas. LÄS MER

  2. 2. Fjärrundervisning - Skolans verktyg för likvärdig utbildning? : En aktivitetsteoretisk analys av fjärrlärares syn på fjärrundervisning och pedagogisk digital kompetens

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Saga Stenman; [2019]
    Nyckelord :Fjärrundervisning; TPACK; Kulturhistorisk aktivitetsteori; Likvärdig utbildning; Pedagogisk digital kompetens;

    Sammanfattning : Skolan idag står inför stora utmaningar i att erbjuda elever en likvärdig utbildning oavsett varman bor i Sverige. Detta avspeglas framförallt i glesbygdsskolan där det råder brist i behöriga lärare och elevunderlag, vilket som fjärrundervisning kan råda bot på. LÄS MER

  3. 3. Motstånd och acceptans- en studie om Suzukimetoden ur ett sociokulturellt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ida Knutsson; [2016]
    Nyckelord :instrumentalundervisning; instrumental education; the Suzuki method; Suzukimetoden; violin; violin method; violinmetodik; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vad som händer när en ny musikpedagogisk idé/metod införs och etableras i ett sammanhang där det redan finns en dominerande metod. Undersökningen består utav en kvalitativ forskningsstudie med djupintervjuer av två danska Suzuki teacher trainers och med en narrativ analysmetod som verktyg. LÄS MER