Sökning: "Kund plan"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Kund plan.

  1. 1. Miljömässiga besparingar i lagerverksamheter : Framtagning av en modell för besparandet av koldioxidekvivalenter i kunders lagerverksamhet för Consafe Logistics

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Lukas Söderholm; Axel Telenius; [2023]
    Nyckelord :Modelling; emissions; warehousing; reduction; CO2e; forklift; customer segment; sustainability;

    Sammanfattning : Companies are having to adhere to higher demands regarding their environmental emissions, this also stands true for the companies warehousing. In warehouses, both picking and moving goods is done using forklifts which leads to energy use and thereby environmental emissions for these activities. LÄS MER

  2. 2. Samverkan mellan agilt tvärfunktionellt teamarbete och höga säkerhets- och kvalitetskrav hanterat av en sekventiellt arbetande grupp : En fallstudie hos polisens IT-avdelning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Hanna Skarp; [2022]
    Nyckelord :process management; process mapping; internal customers; customer satisfaction; ITIL; agile methods; business development; streamlining; total quality management; lean; processledning; processkartläggning; interna kunder; kundnöjdhet; ITIL; agila metoder; offentlig sektor; verksamhetsutveckling; effektivisering; flöde; leveransservice; hörnstensmodellen; lean;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen i samhället beskrivs ofta som den största förklaringen till agila principers snabba framväxt bland IT-organisationer under de senare åren. Agila arbetsmetoder går ofta ut på att arbetet planeras i kortare iterationer där leverantören kontinuerligt stämmer av kundkraven mellan sprintarna. LÄS MER

  3. 3. Limitations of cGAN in functional area division for interior design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Sommarlund; [2022]
    Nyckelord :Neural network; Conditional generative adversarial network; Interior design; Automated design; Neurala nätverk; Villkorligt generativt motståndsnätverk; Interiördesign; Automatiserad design;

    Sammanfattning : A process that historically has been hard to automate is interior design, mainly due to its subjective nature and lack of obvious guidelines. Scientifically, there is interest to examine if subjective processes can be automated using black box algorithms such as neural networks, as well as corporate interest in this subject to increase efficiency and create systems for automated floor plan design. LÄS MER

  4. 4. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  5. 5. Intransporter av byggmaterial och inredning i bostadsprojekt : En studie om hur intransporter påverkar kvalitet

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Klara Wennersten; Andreas Rensberg Jansson; [2022]
    Nyckelord :Construction industry; Logistics; Quality management; Byggbranschen; Logistik; Kvalitetsteknik;

    Sammanfattning : Byggbranschen har karaktäriseras av långa, avancerade och dyra projekt med ständig förändring. Byggprojekt består temporära projektorganisationer som ofta bryts upp efter färdigställande av projektet. Byggprojekt drabbas ofta av förseningar och oförutsedda kostnader. LÄS MER