Sökning: "Kundbaserat brand equity"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Kundbaserat brand equity.
1. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
2. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER
3. The Owl Effect
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER
4. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER
5. E-handelsförpackningens betydelse för kundbaserat Brand Equity : Hur styrkan i ett varumärke kan byggas med en varumärkesanpassad förpackning vid E-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte har varit att experimentellt undersöka om det finns en varumärkesbyggande påverkan vid varumärkesanpassad distributionsförpackning. Teoretiskt har studien utgått från teorier inom kundbaserat varumärkeskapital med utgångspunkt från teorin om Brand EquityDimensions och Brand Value Chain-modellen. LÄS MER