Sökning: "Kundendienst"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Kundendienst.

  1. 1. Eftermarknadsservice - En hård nöt att knäcka : En kvalitativ studie om eftermarknadsservice och dess roll för olika funktioner inom företaget

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Kragelund; Louise Danell; [2017]
    Nyckelord :After sales services; service; knowledge; innovation; necessary evil; organisational structure; organisational culture; Wissen; innovation; Kundendienst; dienstleistungen; verkauf; Erkenntnisse; organisatorischer Aufbau; Aufbauorganisation; Unternehmenskultur; Eftermarknadsservice; eftermarknad; service; kunskap; innovation; onödigt ont; organisationsstruktur; organisationskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftermarknadsservice har både i tidigare forskning och praktiken länge setts som en svårkontrollerad funktion och även ett nödvändigt ont. Som en potentiell källa till konkurrenskraft genom innovation, marknadsföring, ökad kundnöjdhet och lönsamhet ställer vi oss därför frågan varför företag inte lyckas uppnå eftermarknadsservicens fördelar. LÄS MER