Sökning: "Kundens betydelse för ett företag"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Kundens betydelse för ett företag.

  1. 1. Betydelsefulla kriterier för kundens val mellan molnbaserat eller lokalt installerat affärssystem, och specifikt affärssystem : En fallstudie av tre kund–systemimplementatörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Larsson; [2024]
    Nyckelord :affärssystem; molnbaserade affärssystem; lokalt installerade affärssystem; systemimplementatör; konsult; kriterier; urvalskriterier; beslutsmodell; beslutsmetod;

    Sammanfattning : Dagens moderna affärsmiljö utmärks av ständiga tekniska förändringar. I en tid av snabb digitalisering är det betydelsefullt att säkerställa en modern teknologisk infrastruktur som står sig i framtiden. Konceptet molnbaserade affärssystem har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas fortsätta växa. LÄS MER

  2. 2. Modularisdering som produktstrategi : Fördelar, utmaningar och kundanpassning vid utveckling av modulära produkter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Abdel-Daim; Matilda Schelin; [2023]
    Nyckelord :Customization; Customer need; Modularization; Modular function deployment; Modular product architecture; Product development.; Kundanpassning; Kundbehov; Modularisering; Modular function deployment; Modulär produktarkitektur; Produktutveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera fördelar samt utmaningar med att använda sig av modularisering. Vidare var syftet att undersöka hur kundens önskemål tas i beaktning vid produktutvecklingsprocessen för modulära produkter. LÄS MER

  3. 3. Samskapande för framgång : Externa aktörers betydelse för produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ludvig Hellström; Kalle Wilner; [2023]
    Nyckelord :Co-Creation; Customer Value-creating Processes; Encounter Processes; Product Development; Product-Oriented Manufacturing Companies; Supplier Value-creating Processes; Usability Testing.;

    Sammanfattning : Produktorienterade industriföretag strävar alltid efter att producera och leverera produkter som möter kundens behov och preferenser. Produktutveckling är därför en viktig del i företag för att kunna vara konkurrenskraftig i en alltmer konkurrensutsatt miljö på marknaderna. LÄS MER

  4. 4. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  5. 5. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER