Sökning: "Kundens köpprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Kundens köpprocess.

  1. 1. Caféers utveckling av servicelandskapet : Ett digitaliseringsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alva Norgren; Anna Månsson; [2022]
    Nyckelord :Servicelandskap; Digitalisering; Café; Köpupplevelse; Utvecklandet av servicelandskapet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen blir en större roll av vår vardag för varje år som går och syns mer och mer i verksamheters servicelandskap. Servicelandskap i sig är något som påverkar kundens upplevelse och välmående i samband med en köpprocess. LÄS MER

  2. 2. Hur kommunicerar ni för att attrahera användare? : En kvalitativ studie om hur delningsekonomiföretag kommunicerar med användare i sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ellinor Lundgren - Eneheim; Paulin Orlander Arvola; [2019]
    Nyckelord :Sharing economy; Social media; Social media communication; The consumer journey; Attracting users; Delningsekonomi; Sociala medier; Kommunikation; Kundens köpprocess; Attrahera användare;

    Sammanfattning : Delningsekonomiföretag kännetecknas av digitala plattformar vars värde ökar med antalet användare. Tidigare forskning har dock visat på att svårigheter existerar angående vem, samt vilka kanaler marknadskommunikationen ska ske genom för att nya användare ska attraheras. LÄS MER

  3. 3. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Danielle Gränström; Johanna Atterström; [2019]
    Nyckelord :e-service quality; consumer decisionprocess; online consumer behaviour; grocery shopping; e-service quality; consumer decision process; online consumer behaviour; grocery shopping;

    Sammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER

  4. 4. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Bengtsson; Robyn Nagy; Emelie Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Retail; fashion industry; e-commerce; physical stores; integrated channels; sustainability; Detaljhandel; klädbranschen; e-handel; fysiska butiker; integrerade kanaler; hållbarhet;

    Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER

  5. 5. Din order finns att hämta i butik : En kvantitativ studie om de element som påverkar kunders preferenser av fysiska klädbutiker i ett samhälle där e-handeln växer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Hesselgård; Fanny Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Säljkanaler; Preferenser; Relationer; Sinnesupplevelser; Servicekvalitet; Kundmedverkan;

    Sammanfattning : Problemformulering: Nyttjandet av e-handel fortsätter att öka hos de svenska internetanvändarna och stjäl därmed andelar från de fysiska butikerna. Det syns en tydlig förändring i kundens köpprocess då många uppskattar tillgängligheten och smidigheten med digitala kanaler, vilket leder till en fundering kring vilka element kunden värdesätter och vill bevara i den traditionella butiken. LÄS MER