Sökning: "Kundförståelse"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Kundförståelse.

  1. 1. Application of transfer learning in text classification for small and medium sized web-based enterprises

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Oldensand; Simon Haglund; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, the open sourcing of pretrained machine learning models through platforms like Hugging Face has reduced the barriers to entry in big data analysis. This thesis studies the use case of such models for web-based organisations, with a focus on text classification. LÄS MER

  2. 2. Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Johansson; Edward Moding; Elias Persson; [2021]
    Nyckelord :Kundrelationer; Förtroende; Kontinuitet; Lönsamhet; Långsiktighet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer Seminariedatum: 2/6 2021 Ämne, kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Edward Moding, Elias Persson & Patrik Johansson Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Kundrelationer, Förtroende, Kontinuitet, Lönsamhet, Långsiktighet Forskningsfråga: Hur arbetar bolagen inom fastighetsrådgivningsbranschen för att förbättra och bibehålla sina kundrelationer? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsrådgivare som arbetar med affärsområdena värdering & analys samt transaktionsrådgivning förbättrar och bibehåller sina kundrelationer. Genom att belysa hur bolag idag arbetar med sina kundrelationer kan en bredare förståelse skapas, vilket kan bidra till att fastighetsrådgivningsbranschen utvecklas. LÄS MER

  3. 3. Win-win-win : Framgångsfaktorer för att skapa värde i fastighetsmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Anna Fredriksson; Malin Svensson; [2021]
    Nyckelord :Quality management; real estate agency; value in use; customer journey map; business process development; win-win-win; Kvalitetsteknik; fastighetsförmedling; värdeskapande; processkartläggning; verksamhetsutveckling; win-win-win;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen befinner sig i en utveckling mot ökadekrav och förväntningar från potentiella köpare, säljare ochsamhället i stort. Detta har skapat ett behov av kunskap kringframgångsfaktorer och visualisering med målet att förbättraframtidens förmedlingsprocess. LÄS MER

  4. 4. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nojen Rezgar Salam; Emil Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Customer experience; Relationshipmarketing; B2B relationships; Kundupplevelse; Relationsmarknadsföring; B2B relationer; Kundresa; Kundnöjdhet; Tjänstekvalitet; Software-as-a-Service;

    Sammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  5. 5. Kundinriktad HRM - Chefers upplevelser om HRM som en faktor till skapandet av ökad kundorientering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Johansson; Sara-Lotta Åkerlund; [2019]
    Nyckelord :Service Management; Servicification; Tjänstevetenskap; Tjänstefiering; Human Resource Management; HRM; Customer-Oriented HRM; Kundinriktad HRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks och analyseras frågeställningen utifrån chefers upplevelser inom ett internationellt tillverkande bolag i industribranschen. Sättet att hantera både kunder och medarbetare blir allt mer betydelsefullt för att konkurrera med service. LÄS MER