Sökning: "Kundfokusering"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Kundfokusering.

  1. 1. Customer Centricity and involvement in Swedish fintech innovation : An exploratory research on the customers role in Swedish fintech

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martin Eriksson; Mohamed El Khatib Naranjo; [2022]
    Nyckelord :Customer knowledge; Customer Centricity; Co-creation; Innovation; Fintech; Sweden; Kundkunskap; Kundcentricitet; Samskapande; Innovation; Fintech; Sverige;

    Sammanfattning : Fintech has had a huge growth in Sweden during the last decades. Increased competition has made companies compete over resources to attend to customer needs. The access to customer knowledge is one of those resources. LÄS MER

  2. 2. Developing Digital Value Offerings in the Car Retailing Industry : A Customer-Centric Approach to innovation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :PHILIP BÖRJESSON; [2021]
    Nyckelord :Automotive Industry; Car Retailing; Customer-Centricity; Digital Transformation; Dynamic Capabilities; Value Offering; Innovation; Bilindustrin; bilhandel; digital transformation; dynamiska förmågor; innovation; kundfokusering; värdeerbjudanden;

    Sammanfattning : The car retailing industry is currently undergoing a significant transformation. This transformation is due to the automotive industry switching from producing internal combustion engines vehicles to battery electric vehicles. LÄS MER

  3. 3. Säkerställer en kravanalytiker kundfokusering i agil kravhantering?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Amanda Reimertz; David Jörgensén; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. “Det agila arbetssättet kan göra ont” : En etnografisk studie av medarbetares situation i ett IT-företag ur ett hållbarhetsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Olivia Remmerth; Elin Svantesson; [2019]
    Nyckelord :Agile; Border theory; Critical theory; Engaged employees; Post-bureaucracy; Wheel of employeeship; Agilt arbetssätt; Gränsdragning; Hållbart medarbetarengagemang; Kritisk teori; Medarbetarskapshjulet; Postbyråkrati;

    Sammanfattning : Omvärlden och marknaden kan idag tillskrivas som kundens, det är kunden som styr marknaden och sitter på makten. Till detta kan troligtvis en viss press föreligga hos organisatoriska ledare att finna en strategi som skapar värde för kunden. LÄS MER

  5. 5. Vikten av relationer för ett högt kundvärde : Inom professionella tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Marie Svanteson; Edvin Jalovicic; [2017]
    Nyckelord :Customer value; Value adding; Service-producing companies; Professional Services; Relationship management; Kundvärde; Mervärde; Tjänsteproducerande företag; Professionella tjänster; Relationshantering;

    Sammanfattning : Introduction: Service companies and its offerings on the market are becoming increasingly standardized, which makes it difficult for service providers to distinguish themselves from the amount. In many cases this leads to a price squeeze. LÄS MER