Sökning: "Kundklagomål"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kundklagomål.
1. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
2. Prestationsmätning inom kundklagomålsprocessen: En studie av försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kundrelationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER
3. Smart Card Packaging Process Control System
Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoSSammanfattning : The project focuses on the packaging process of the smart card manufacturing industry. The idea of the project concerns how to increase production packaging efficiency by introducing a control system. LÄS MER
4. Förbättring av IKEAs Kvalitetstester och Hantering av Kundklagomål : - Köksluckor och Bänkskivor
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : IKEA grundades 1943 av Ingvar Kamprad och återförsäljs idag i 44 länder runt om i världen. Med den 25-års garanti på kök som IKEA erbjuder har det blivit allt viktigare för dem att bekräfta kvaliteten på kökssortimentet och hur tillfredsställd kunden är. LÄS MER
5. Förbättring av kvalitet och samarbete i tågtrafiken : ett förbättringsprojekt till tågtrafikens intressenter
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Dålig kommunikation, uteblivet samarbete, dåliga alternativa lösningar till resenärerna vid trafikstörningar gör att resenärerna riskerar att bli missnöjda. Följden kan bli att tågtrafiken tappar resenärer. Varje trafikhuvudman är ansvarig för resenärerna. LÄS MER