Sökning: "Kundlojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 378 uppsatser innehållade ordet Kundlojalitet.
1. Kundlojalitet ur kundens perspektiv : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kundlojaliteten
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Dolshi Hayllie Ranim, Mashhadi Mohammed Salman (000517) (920627) (960229) Titel: Kundlojalitet ur kundens perspektiv Handledare: Ulf Andersson Nyckelord: CRM, engagemang, word of mouth, kundlojalitet, förtroende, relation Frågeställning: Vilka faktorer påverkar lojalitet hos digitala klädföretag ur kundens perspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapen kring kundlojalitet och undersöka vilka faktorer som kan påverka lojalitet. Syftet är också att skapa förståelse kring hur CRM kan påverka kunders lojalitet i digitala klädföretag. LÄS MER
2. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER
3. Effektmätning av trefaspumpar
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknikSammanfattning : Historiskt sett så har motorer och pumplösningar sålts utan sensorer. Detta innebär att kunden behöver designa specialbyggda övervakningslösningar, skräddarsydda till de specifika behoven som deras installation har. LÄS MER
4. Syftesdriven marknadsföring : Autenticitet, den viktiga faktorn inom syftesdriven marknadsföring för att åstadkomma kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : With the changing market-place and new marketing methods, societal issues are becoming increasingly important within the companies internal and external operations. Consumers today place higher demands on the market, which requires companies to be adaptable in order to survive. LÄS MER
5. The Extent of Customer Data : A study of creating value from customer data for the finance department.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Among the diverse perspectives of value creation throughout history, recent studies imply that CFOs and finance officials can contribute to a holistic value creation process by integrating different business values. Therefore, this study aims to research whether the current dilemma of intangible assets (customer data) plays an important role in financial activities to lead to business value creation. LÄS MER
