Sökning: "Kundmöten"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet Kundmöten.

  1. 1. Utmaningar och strategier för hållbar rådgivning inom banksektorn: En analys av integrering av hållbar rådgivning i kundmötet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Sperre; Linn Gustafsson; [2023-08-18]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Hållbar rådgivning; ESG; Bank; Utmaningar; Verktyg; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : Den globala klimatkrisen och det växande behovet av hållbar utveckling har betonat vikten av att rikta kapital mot hållbara alternativ. Bankerna, som finansierar en stor del av ekonomin, har en stark påverkanskraft över sina kunders beteenden och kan använda detta för att främja hållbara alternativ genom hållbar rådgivning. LÄS MER

  2. 2. Felsökningsverktyg för digital informationsskylt med Bluetooth

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Grehn; Nicklas Steen; Joline Hellström; Edvin Schölin; Mattias Johansson; Jennifer Österman; Lukas Alvarsson; Shamil Limbasiya; Viktor Bergström; Alice Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Web Bluetooth API; Zephyr; Axentia; Bluetooth Low Energy; React;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett kandidatarbete som genomfördes i kursen TDDD96 Kandidatprojekt i programvaruutveckling år 2023. Den produkt som framställdes under projektet är en webbapplikation för felsökning av informationsskyltar via Bluetooth och arbetet genomfördes med en agil arbetsmetodik. LÄS MER

  3. 3. "Hej, nu är jag här och tigger igen" : En kvalitativ studie om skam och ekonomiskt bistånd.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emilia Catibusic; Ukabed Sheybani; [2023]
    Nyckelord :social worker; social assistance; claims; shame; socialsekreterare; ekonomiskt bistånd; bidrag; skam;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka socialsekreterares föreställningar om skamkänslor hos kunder på ekonomiskt bistånd. För att uppnå studiens syfte valdes en kvalitativ metod i form av intervjuer med fem socialsekreterare. LÄS MER

  4. 4. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Sammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER

  5. 5. Utbildning för kundmöten om mat och dryck. En enkätstudie om Systembolagets grundläggande dryckesutbildning i huvudsakligen digitaliserad form

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Håkansson Thomas; [2022-10-27]
    Nyckelord :mediate; mechanisms; experience; understand;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to make research into the participants’ experience and ap praisal from the view of content and the pedagogical processes in a digitalized course context that lay the foundations of theoretical and practical knowledge on alcoholic beverages and the combination of the beverages with food. The researched course was the first of its kind at the Swedish retail monopoly of Systembolaget. LÄS MER