Sökning: "Kundnärhet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Kundnärhet.

  1. 1. Technology start-ups in context : A case study investigating how contextual factors impact the performance of New Technology-BasedFirms (NTBFs) in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Agnes Hjalmarsson; Hilda Stifors; [2021]
    Nyckelord :New technology-based firms; firm performance; firm context; contextual factors; agglomeration; clusters; Nya teknik-baserade företag; företagsprestation; kontextuella faktorer; agglomeration; kluster;

    Sammanfattning : In recent decades, numerous prominent scholars have highlighted the fact that small and medium sized firms in general, and new technology-based firms in particular, represent an important source of innovation and economic growth. The success of new technology-based firms is further argued to be closely linked to innovation capacity and performance, which in turn depends on the context in which the company is located. LÄS MER

  2. 2. Kundfokuserat ledarskap i tillverkningsföretag - En explorativ fallstudie i företag X i syfte att utforska innebörden av kundfokus utifrån ett ledarperspekiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jelena Djordjevic; [2014]
    Nyckelord :Kund; Kundfokus; Kundlojalitet; Kundnärhet; Kvalitet; Ledarskap; Ledning; Produktion; Tillverkningsföretag;

    Sammanfattning : Kundfokus är av avgörande betydelseför industriföretag, då dessa arbetar för kundens räkning. Kundens behov och förväntningar ska tillfredsställas, vilket i längden ska leda till lönsamhet för företaget. Detta ställer krav på företagsledningen, som ansvarar för att detta uppfylls. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera och utforma ett erbjudande : en studie av företaget GANT

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MICHAELA TRULSSON; JENNY KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :konsument; service; flagship store; NK; print media; digital media; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : I dag blir det allt mer viktigt för modeföretagen att sticka ut och komma med annorlunda erbjudanden för att kunna konkurrera med de andra modeföretagen som finns på marknaden. Konsumtionen har blivit en livsstil och vi skapar vår identitet och personlighet genom den. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet under nya förutsättningar - En studie av musikstreamingföretag på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josef Saouan; Karin Runngren; Isabelle Edvall; [2011]
    Nyckelord :Lojalitet; värdeskapande; Konsumtionsgemenskap; community; musikstreamingföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och utveckla befintliga lojalitets- och värdeskapandeteorier så de kan appliceras på dagens musikstreamingtjänster där utbud är oändligt och konsumtion gratis. Vår forskning ämnar främja tillväxten och utvecklingen av lagliga musiktjänster och bidra till ökad förståelse kring kundernas musikkonsumtion. LÄS MER

  5. 5. Vårda kundrelationer i reklambranschen – individanpassning eller inte

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Frennhed; [2010]
    Nyckelord :kundvård; kundlojalitet; kundrelationer; reklambyrå; individanpassning; kundtillfredsställelse; lönsamhet; kundvärde; kundnärhet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur reklambyråer kan vårda sina kundrelationer. Uppsatsen behandlar även om behov och intresse finns att se varje kund som en individ med unika behov eller om alla kunder ska behandlas likadant av företaget. LÄS MER