Sökning: "Kundpåverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kundpåverkan.

  1. 1. Fastighetsmäklares värdering : En studie om beteendekonomiska faktorers påverkan vid värderingar av privatbostäder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emina Suljanovic; Moa Strid; [2022]
    Nyckelord :valuation; realtor; bias; customer influence; pricing; impartiality; värdering; fastighetsmäklare; bias; kundinflytande; prissättning; opartiskhet;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet är att förstå hur fastighetsmäklare resonerar vid värderingar av privatbostäder. För att kunna undersöka detta har det varit nödvändigt att förstå hur en fastighetsmäklares värderingsprocess går till samt hur de ser och bedömer värdepåverkande faktorer vid värdering av privatbostäder. LÄS MER

  2. 2. Vem väljer vad du köper? : En undersökning av grafisk design i livsmedelsbutiken.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Michael Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Grafisk design Visuell kommunikation Livsmedelsbutik Skyltar Kundpåverkan;

    Sammanfattning : Denna undersökning handlar om hur konsumenten möts och påverkas av visuell kommunikation i livsmedelsbutiken. För att komma närmare svaret på dessa frågor har en fotodokumentation genomförts med en efterföljande analys av ett urval bilder, för att ge en bild av vad det är konsument möts av. LÄS MER

  3. 3. Enabling Pro-active Problem Management by Predictive Modelling : Data mining and statistical analysis of past problems to enable pro-active actions for Internet Protocol Television

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Anton Dahlin; [2017]
    Nyckelord :Data Mining; Predictive Modelling; Statistical Analysis; Internet Protocol Television; Data Mining; Prediktions modellering; Statistisk Analys; Internet Protokoll Television;

    Sammanfattning : Service providers strive to guarantee a certain level of quality of their services, to stay relevant and to keep their customers satisfied and to avoid customer churn. IPTV is such a service. To be able to guarantee quality of service and uptime a good problem management system is vital. LÄS MER

  4. 4. Att betala utan pengar : En studie om Sveriges största bankkoncerners produktutvecklingsprocesser av betalningslösningar och hur dessa kan effektiviseras genom ökad kundinvolvering 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Signe Ögren Kull; Stephanie Spindler Jonsson; [2015]
    Nyckelord :Product development process; Payment solutions; Costumer information; Costumer involvement; Costumer impac; Produktutvecklingsprocess; Betalningslösningar; Kundinformation; Kundinvolvering; Kundpåverkan;

    Sammanfattning : New innovation and technology have influenced the development of product development processes and the four largest banks in Sweden have more or less been forced to adapt their products and services along new customer requirements. It may therefore be considered appropriate to involve customers in this process. LÄS MER

  5. 5. CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erik Salzmann; Torbjörn Kirkevold; [2014]
    Nyckelord :CRM; Service development; Customer impact; Innovation; CRM; Tjänsteutveckling; Kundpåverkan; Innovation;

    Sammanfattning : Titel: CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster Nivå: Kandidatexamen, C-uppsats Författare: Erik Salzmann & Torbjörn Kirkevold Handledare: Sarah Philipson   Datum: 1/9-14   Syfte: Syftet men denna studie är att undersöka hur CRM-system används som verktyg för tjänsteutveckling i svenska tjänsteföretag. Från detta formulerades undersökningens forskningsfråga:   Hur skapar tjänsteföretag nya innovativa tjänster med hjälp av Costumer Relationship Management?   Metod: Undersökningen är gjord med hjälp kvalitativ metod. LÄS MER