Sökning: "Kundrelationer lojalitet"

Visar resultat 16 - 20 av 71 uppsatser innehållade orden Kundrelationer lojalitet.

  1. 16. Say forever you'll be mine : En kvantitativ studie om skapande av kundlojalitet inom SMF-bankrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Lovisa Sjöbeck; Malin Svensson; [2018]
    Nyckelord :SME; Banking; Loyalty; Digitalization; Trust; Service Quality; Customer satisfaction; SME; Bank; Lojalitet; Digitalisering; Förtroende; Servicekvalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Banksektorn är ett verksamhetsområde som påverkats av digitaliseringens framfart. Konsekvenserna av digitaliseringen innefattar bland annat ökad konkurrens, likartade produkter och låga bytesbarriärer. LÄS MER

  2. 17. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristina Huttunen; Johan Schedvins; [2018]
    Nyckelord :Bank branches; customer relations; banks; SMEs; companies; relationship lending; Bankkontor; kundrelationer; bank; företag;

    Sammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER

  3. 18. Kraftfulla kundrelationer : Kundengagemangets betydelse för relationen och lojaliteten mellan mikroproducenter och elhandelsbolag ur ett A2A-perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Hallin; Sanna Printz; [2017]
    Nyckelord :kundengagemang; kundrelation; kundlojalitet; A2A; aktör; mikroproduktion; mikroproducent;

    Sammanfattning : Vi kan se att mikroproduktion av el ökar i dagens samhället och att detta leder till att relationen mellan elhandelsbolaget och kunden förändras, när kunden övergår från att enbart köpa el till att också producera och sälja el tillbaka till elhandelsbolaget. För elhandelsbolaget uppstår då en ny marknadssituation att ta hänsyn till och vi finner detta intressant att studera då antalet mikroproducenter förväntas öka även framöver. LÄS MER

  4. 19. Bankvärldens framtid : En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster, samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sebastian Grip; Gustav Hellström; Tobias Skyttevall; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; lojalitet; digitalisering; bank; e-CRM; PSD2;

    Sammanfattning : Titel: Bankvärldens framtid: En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Sebastian Grip, Gustav Hellström och Tobias Skyttevall (92/04/22), (94/02/28), (95/05/21) Handledare: Hadjikhani, Annoch   Datum: 05–06–17   Bakgrund: Att skapa en lojal kund genom att ligga i framkant och hela tiden erbjuda det senaste på marknaden vad det gäller digitala tjänster är viktigt för bankernas överlevnad. Ett krig pågår mellan de traditionella bankerna och uppstickare, enligt Thulin (2016). LÄS MER

  5. 20. Skräddarsydda Kundrelationer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom private banking

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergström; Emma Nordström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Banksektorn har genomgått stora förändringar den senaste tiden i den mening att stora delar av bankens tjänsteutbud har digitaliserats. Det har spekulerats kring huruvida detta har lett till mer eller mindre nöjda kunder med tanke på att kundmötena har minskat. LÄS MER