Sökning: "Kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 543 uppsatser innehållade ordet Kundrelationer.

  1. 1. Revision - en bransch i förändring? En kvalitativ studie om hur digitalisering påverkar revisionsprocessen och värdeskapandet i revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Söderlund; Hanna Jauhiainen; [2020-01-31]
    Nyckelord :Revision; digitalisering; digitalism; revision; revisor; revisorsrollen; auditing; auditor; audit automation; information technology; auditing automation; auditing profession; auditor skills; future of auditing; audit 4.0.;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen är en av de branscher som förutspås drabbas hårdast av digitaliseringensom nu gör att flera arbetsuppgifter tas över av tekniken. Syftet med studien har därför varitatt beskriva och förklara hur digitalisering påverkar revisionsprocessen samt vilkakonsekvenser det får för värdeskapandet i revisionsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Molntjänsters påverkan på redovisningsbyråers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Eliasson; Jon Samuel Lasses; [2020-01-09]
    Nyckelord :Redovisningsbyråer; molntjänster; flöden; intervjuer; SME; contingency;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Molntjänster har under de senaste åren fått ett allt större inflytande på samhället i allmänhet såväl som på redovisningsbyråer mer specifikt. Detta har gett dem möjlighet att på ett enklare och billigare sätt få åtkomst till samma programstöd som mycket stora företag. LÄS MER

  3. 3. Den digitaliserade revisionsbranschen : En jämförande studie mellan the big four och företagskunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Diyar Abdul-Gabar; Kenan Aljovic; [2020]
    Nyckelord :Digitization; digitized utilities; automatization; audit; “the big four”; customer satisfaction; customer relations; legitimacy; competitiveness; confirmability; willingness to change; Digitalisering; digitala verktyg; automatisering; revision; “the big four”; kundnöjdhet; kundrelationer; legitimitet; konkurrenskraft; anpassningsbarhet; förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Digitization is a global phenomenon that has changed the everyday life, both workwise and privately. Digitization has become a central part in almost everything you do today. New effective methods to provide services have been created with the help of automatization, which has introduced the audit world to a transformation process. LÄS MER

  4. 4. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Fredriksson; Rebecka Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Gamification; TAM; Marknadsundersökning; Camping; Hotell;

    Sammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av ett teknikkonsultskunderbjudande : En intervjustudie

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Josefin Hoonk; [2020]
    Nyckelord :Affärsmodell; dynamiska förmågor; kunderbjudande; kundrelationer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER