Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 644 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER
2. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
3. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER
4. Långsiktiga kundrelationer : En kvalitativ studie om detaljhandelsföretagens implementering av medlemskapsprogram för att främja kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In a time where the retail sector is undergoing continuous changes and increased competition, establishing and maintaining long-term customer relationships become increasingly critical for a company's success. Marketing constitutes the core of creating and communicating value to customers, as well as sustaining robust customer relationships. LÄS MER
5. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER