Sökning: "Kundrelationer"

Visar resultat 21 - 25 av 644 uppsatser innehållade ordet Kundrelationer.

  1. 21. Shared Service in Commercial Real Estates in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Ofelia Cedervall; Tove Wränghede; [2023]
    Nyckelord :Shared service; offices; customer relationships; property owners; value adding; Gemensam service; kontor; kundrelationer; fastighetsägare; värdeskapande;

    Sammanfattning : The office market in Stockholm is constantly evolving, and property owners must actively work to meet tenants' demand for office spaces. The increased demand for alternative office solutions has led to the development of coworking facilities and fully furnished offices. LÄS MER

  2. 22. Digitaliseringens påverkan på revision i Sverige : En kvalitativ studie om digitaliseringens åverkan på revisionskvaliteten, revisionsprocessen samt relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Milot Haxhija; Fabian Meha; [2023]
    Nyckelord :Audit; Audit quality; Audit process; Customer relationship; Digitalization; Audit firms; Streamlining.; Revision; Revision kvalite; Revisionsprocess; Kundrelation; Digitaliisering; Revisionsbyråer; Effektivisering;

    Sammanfattning : Revisionen har idag blivit en viktig del av det moderna samhällets ekonomiska system och har en avgörande roll för att främja förtroendet för den finansiella rapporteringen, samt för att främja transparens och ansvarstagande i affärsverksamhet. Digitalisering är ett begrepp som beskriver den digitala utvecklingen som har uppkommit av nya tekniken och har förändrat sättet som vi lever våra vardagliga liv men även förändrat världen på en global nivå. LÄS MER

  3. 23. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aren Hovsepyan; Kevin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; professional service firms PSFs ; AI services; IT consulting; marketing; legal services; Gioia analysis; sector-specific analysis of AI services; automation; augmentation; intermediaries; Artificiell intelligens; AI; professionella tjänsteföretag PSFs ; AI-tjänster; IT-rådgivning; marknadsföring; juridiska tjänster; Gioia analys; sektorspecifik analys av AI-tjänster; automatisering; augmentation; mellanhänder;

    Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER

  4. 24. Fastighetsmäklares arbete med kundrelationer i takt med digitaliseringsutvecklingen inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Svenlert; Hanna Larson; [2023]
    Nyckelord :digitalisering; kundrelationer; kundmöte; digitaliseringsutveckling; digitala verktyg; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Digitalization has for a long time influenced the whole of society in terms of our everyday life. Digital development affects more or less all industries to varying extents which can also be seen in the real estate agency industry. LÄS MER

  5. 25. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Forslund; Linnéa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; kundrelationer; varumärkespositionering; storytelling; word of mouth; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER