Sökning: "Kundrelationer"

Visar resultat 6 - 10 av 644 uppsatser innehållade ordet Kundrelationer.

  1. 6. Evaluation of Sustainability Data Visualisation in the Manufacturing Industry : A Design Proposal for a Sustainability Dashboard at Sandvik Coromant

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alva Håkansdotter; Linnéa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Data visualisation; Circularity data; Manufacturing; Sustainability; Figma; Datavisualisering; Cirkularitetsdata; Tillverkning; Hållbarhet; Figma;

    Sammanfattning : The awareness of the importance of sustainability in the manufacturing industry has increased over the past decade. An integral aspect of sustainability is the focus on circularity. LÄS MER

  2. 7. Lärande från företagssammanslagningar  En undersökning om nyckelfaktorer för framgång

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Lojain Bakkour; Hamza Elewe; [2023]
    Nyckelord :Fusion; Merger and acquisition; Success factors; leadership.; Fusion; Ledarskap; Sammanslagningar; förvärv; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Företagssammanslagningar kan vara en avgörande strategi för företag att växa och nå nya höjder av framgång. Men att genomföra en sammanslagning är en invecklad process som kräver noggrann planering för att lyckas. Vår undersökning syftade till att hitta nyckelfaktorerna som kan leda till en lyckad sammanslagning. LÄS MER

  3. 8. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  4. 9. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Biniam Zeru Tkue; Kristina Nedeljkovic; Sundus Jama; [2023]
    Nyckelord :SME; credit assessment process; information asymmetry; 5c-model; risk assessment; cash flow analysis; financial reporting information; SME; kreditbedömningsprocess; agentteori; 5c-modell; riskbedömning; kassaflödesanalys; redovisningsinformation;

    Sammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER