Sökning: "Kundrelationshantering"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Kundrelationshantering.

  1. 1. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring och konsumenternas attityder gentemot det : huruvida konsumenter anser att den är integritetskränkande?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Naomi Ghebremedhin; Ghebru Shilan; [2022]
    Nyckelord :Personalized Marketing; purchasing behavior; privacy; cookies; Individanpassad marknadsföring; köpbeteende; integritet; kakor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att få en uppdriven förståelse kring individanpassad marknadsföring genom att undersöka konsumenternas attityder gentemot den. Där konsumenters uppfattning och kännedom kring företags användning av personlig information i marknadsföringssyfte analyseras. LÄS MER

  3. 3. CRM:s och CRM-verktygs påverkan på verksamhetsprocesser samt dess påverkan på måluppfyllelse inom organisationers försäljningsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sebastian Dahl; Daniar Hamajalal; [2022]
    Nyckelord :CRM; Kundrelationshantering; Kundhantering; Verksamhetsutveckling; Verksamhetsprocess; Informationssystem; Informationsteknologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att bidra med kunskap gällande hur och varför CRM och CRM-verktyg används i verksamhetsprocesser och vilken påverkan de har på måluppfyllnad i försäljningsarbetet. Syftet är även att se hur försäljningen inom en organisation uppnår måluppfyllelse till följd av CRM. LÄS MER

  4. 4. Det digitala informationsflödets påverkan på relationen mellan kunden och säljaren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Max Börjesson; Johan Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Relationship; Information search; Digitization; Customer relationship management; Relation; Informationssökning; Digitalisering; Kundrelationshantering;

    Sammanfattning : En omfattande transformering av marknadsmiljön har bidragit till funderingar och frågor gällande om kundrelationshantering är tillräckligt utvecklat för att hänga med i digitaliseringens framfart och lever upp till dagens konsumentförväntningar. Den litteratur som finns påvisar trots allt en hög grad av misslyckande relaterat till implementering av kundrelationshantering. LÄS MER

  5. 5. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ricky Carlsson; Alexander Vilhelmsson; [2021]
    Nyckelord :Targeted marketing; Big Data; Customer segmentation; Buying process; Integrity concern; Customer relationship management; Marketing communication; Strategic management; Big Data management; Online Behavioural Targeting; Riktad marknadsföring; Big Data; Kundsegmentering; Köpprocess; Integritetsoro; Kundrelationshantering; Marknadskommunikation; Strategisk ledning; Big Data hantering; Online Behavioural Targeting;

    Sammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER