Sökning: "Kundrelationshantering"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Kundrelationshantering.

  1. 11. Relationsstatus: det är komplicerat : En studie om små detaljhandelsföretag och deras Facebookengagemang för bättre kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Max Thunberg; Fanny Willgård; [2016]
    Nyckelord :Social customer relationship management; kundrelationer; Facebook; sociala medier;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har företag haft lika goda möjligheter till kommunikation gentemot sin kundbas som idag, vilket är ett resultat av internets tillväxt och skapandet av sociala medier. Facebook som är det största sociala mediet sett till antal användare har en styrka i att ge både företag och privatpersoner breda användarmöjligheter. LÄS MER

  2. 12. High-Dimensional Classification Models with Applications to Email Targeting

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Anders Pettersson; [2015]
    Nyckelord :Statistical learning; logistic regression; random forest classifier; customer relationship management; customer targeting.; Statistisk inlärning; logistisk regression; random forest klassificerare; kundrelationshantering; kundinriktning.;

    Sammanfattning : Email communication is valuable for any modern company, since it offers an easy mean for spreading important information or advertising new products, features or offers and much more. To be able to identify which customers that would be interested in certain information would make it possible to significantly improve a company's email communication and as such avoiding that customers start ignoring messages and creating unnecessary badwill. LÄS MER

  3. 13. Software Licensing in Cloud Computing : A CASE STUDY ABOUT RELATIONSHIPS FROM A CLOUD SERVICE PROVIDER’S PERSPECTIVE

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Sanzida Kabir; [2015]
    Nyckelord :Cloud computing; Scalability; Software Licensing; IaaS; PaaS; SaaS; PCI DSS; CRM; SRM; Molntjänster; skalbarhet; mjukvarulicenser; IaaS; PaaS; SaaS; PCI DSS; CRM; SRM;

    Sammanfattning : One of the most important attribute a cloud service provider (CSP) offers their customers through their cloud services is scalability. Scalability gives customers the ability to vary the amount of capacity when required. LÄS MER

  4. 14. Digitala interaktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Larsson; Winnie Lac; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; interaktioner; CRM; kundrelation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala mediers enorma expansion de senaste åren har bidragit till att miljoner människor varje dag använder plattformar som Facebook för att interagera med andra människor. Företagens intågande på denna plattform har inte gått förbi obemärkt av människorna som befinner sig där. LÄS MER

  5. 15. Bank’s Money Transfer Service in Sweden : Qualitative study of Swedbank, Nordea and Handelsbanken

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Quang Luong; Yulia Kristensson; [2008]
    Nyckelord :Money Transfer Service; Customer Relationship Management; Customer Relationship Communication; Diaspora; Service Management; Remittance; Utlands betalningar; Betala utomlands; Kundrelationer och Kundkommunikation; Diaspora; Kundservice hantering och Remissa;

    Sammanfattning : The flows of money from Diasporas or immigrants to their countries of origin (i.e. remit-tance) have become a more and more important source of income for their families and relatives in their home countries. ‘Remittances are the largest source of external financing in many poor countries. LÄS MER