Sökning: "Kundretention"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Kundretention.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  2. 2. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Nyström; Maja Axell; Jemima Bjurhager; [2023]
    Nyckelord :Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet; Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:   2023-05-30 Nivå:    Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Maja Axell  Jemima Bjurhager  Sara Nyström Titel:   Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare:   Rana Mostaghel Nyckelord:   Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter,    Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor:  Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen    av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention?    Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå    vid användningen av artificiell intelligens inom        retentionsmarknadsföring? Syfte:   Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom    marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur      marknadsförare kan hantera dessa utmaningar.  Metod:   Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ     fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Kundretention i en svartmålad branch : En kvantitativ studie inom konsumentbeteende med fokus på kundretention för onlinebaserade spelbolag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emil Helmrich; Martin Ström; Tim Ödman; [2020]
    Nyckelord :Kundretention; kundrelationer; sociala bindningar; anpassningar och relationsbindningar;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Retain your gamblers : A study of behavioural loyalty in a market with low switching costs

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oliver Fjätström Zetterberg; Julia Schelin; [2017]
    Nyckelord :Loyalty program; Switching costs; Online casino; Video slots; Churn rate;

    Sammanfattning : The iGaming industry has exploded the last decade. With more competitors on the market with low switching costs, retention of players is an issue not yet resolved. Attracting players through offers has made the iGaming industry less lucrative due to its high competition, where a “bonus war” has taken over. LÄS MER

  5. 5. Värdet av kompetensutveckling : En analys av SATS GETIN-utbildning med fokus på dess kompetensmål och ekonomiska påverkan

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Ringblom; August Söderlund Sveds; [2009]
    Nyckelord :kompetens; kompetensutveckling; träning; utbildning; utvärdering; mätning;

    Sammanfattning : Att mäta och värdera kompetensutveckling på företag blir en allt vanligare företeelse även om det fortfarande inte är allmänt vedertaget. SATS Sports Club AB är ett företag på den Skandinaviska träningsmarknaden. Det är ett utbildningsorienterat företag men gör själv inte någon uppföljning på sina utbildningar. LÄS MER