Sökning: "Kundsamarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Kundsamarbete.
1. Agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen : En kvalitativ studie gällande implementeringsmöjligheterna för agil projektledning inom samhällsbyggnadsbranschen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka möjligheter och utmaningar med att implementera agil projektledning i samhällsbyggnadsbranschen. Studien har analyserat agila metoder och studerat ett företags nuvarande projektledningstekniker för att undersöka om en agil projektledningsmetod kan implementeras. LÄS MER
2. AI-implementering i sikte : En fördjupad analys av de avgörande faktorerna för framgång i AI-förberedelser
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna studie undersöker de svårigheter som företag möter vid implementering av artificiell intelligens (AI) och undersöker strategier för framgångsrik integrering av AI. Genom en kombination av semistrukturerade intervjuer och en omfattande litteraturstudie användes en induktiv metod för att analysera de utmaningar som företag stöter på före implementeringsprocessen. LÄS MER
3. Mystiken kring överlämningen i den agila projektmodellen : Svenska bankers upplevelse av överlämningen av en produkt och dess konsekvenser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den agila projektmodellen har under de senaste två decennierna vuxit fram som en utmanare till den traditionella vattenfallsmodellen. En av de stora skillnaderna mellan projektmodellerna är att i det agila arbetssättet involveras kunden kontinuerligt. LÄS MER
4. Upp till Bevis! - en fallstudie om nyskapande i kundrelationer
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Upp till Bevis? - en fallstudie om nyskapande i kundrelationerSyftet med uppsatsen är att undersöka hur innovation i kundrelationer kan leda till ett utvecklat samarbete mellan kund och byrå. I denna studie får läsaren ta del av en kampanj där en kommunikationsbyrå genom nyskapande har förnyat sitt arbetssätt för en kund som man samarbetat med under en längre tid. LÄS MER
5. Ett arbetssätt för agil kravhantering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : För att kunna utveckla ett IT- system behövs förståelse om specifika funktioner som systemet skall stödja. En viktig del av systemutveckling är kravhantering, eftersom det är kundens önskemål och krav identifieras. Under 1990-talet uppkom agil systemutveckling. LÄS MER