Sökning: "Kundservice Sverige"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Kundservice Sverige.
1. Utmaningar och möjligheter kopplade till sammadagsleveranser i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Logistiken står inför en föränderlig tid i och med digitaliseringens påverkan på samhället. Det påverkar kundbeteenden, krav på produktion, leveranser och kundservice. LÄS MER
2. Hur kan en scenarioplanering addera mervärde till en totalkostnadsanalys med fokus på logistikkostnader för att utvärdera val av hubb? : En fallstudie på Timber Windows Sverige
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Som resultat av globaliseringen och den ökade miljömedvetenheten har det medfört att logistikens roll blivit allt viktigare. För att företag ska förbli konkurrenskraftiga måste de koncentrera sig på att vara kostnadseffektiva samtidigt som de upprätthåller en hög nivå av kundservice. LÄS MER
3. Seniorers onlinehandel : En kvantitativ- och kvalitativ studie om faktorer och anpassningar som påverkar seniorers handel online
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studier visar att det framför allt är äldre som lever i ett digitalt utanförskap i Sverige. Många pensionärer behöver hjälp att utföra digitala aktiviteter och däribland att handla online. Detta tyder på att det finns ett behov av att anpassa digitala medier till äldre. LÄS MER
4. Hyresgästens syn på Outsourcing : En kvalitativ studie på den kommersiella hyresgästen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Outsourcing av fastighetsförvaltning är numera en helt accepterad och vanlig praktik inom fastighetsbranschen. Då hälften av samtliga fastighetstransaktioner genomfördes av utländska investerare och dessa ofta inte är väletablerade med en förvaltningsorganisation i Sverige, ser möjligheten för fortsatt ökning av outsourcing av fastighetstjänster stor ut. LÄS MER
5. Making material handling more efficient : reduction of non-value-adding activities at a wood products company
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : The forest industry is one of the most important businesses in Sweden, accounting for 9-12 percent of the Swedish industry's total occupation, export, turnover, and added value. Although the investments made by the Swedish forest sector reached a new record during 2017, the industry stills struggle with low profitability. LÄS MER