Sökning: "Kundservice"
Visar resultat 1 - 5 av 171 uppsatser innehållade ordet Kundservice.
1. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER
2. Utmaningar och möjligheter kopplade till sammadagsleveranser i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Logistiken står inför en föränderlig tid i och med digitaliseringens påverkan på samhället. Det påverkar kundbeteenden, krav på produktion, leveranser och kundservice. LÄS MER
3. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER
4. Hur kan en scenarioplanering addera mervärde till en totalkostnadsanalys med fokus på logistikkostnader för att utvärdera val av hubb? : En fallstudie på Timber Windows Sverige
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Som resultat av globaliseringen och den ökade miljömedvetenheten har det medfört att logistikens roll blivit allt viktigare. För att företag ska förbli konkurrenskraftiga måste de koncentrera sig på att vara kostnadseffektiva samtidigt som de upprätthåller en hög nivå av kundservice. LÄS MER
5. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER