Sökning: "Kundservicenivå"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kundservicenivå.

  1. 1. Addressing shortcomings in goods distribution : A case study of a collaborative distribution network

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Axel Tåhlin; Victor Gjers; [2020]
    Nyckelord :Cross-dock; Goods Distribution; Distribution Network; FMCG; Customer Satisfaction; Customer Service Level; Supply Chain Collaboration; Mellanlager; Varudistribution; Distributionsnätverk; FMCG; Kundnöjdhet; Kundservicenivå; Försörjningskedjesamarbete;

    Sammanfattning : In the increasingly frequent distribution of the Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) industry, there is an evident need of improving supply chain operations to ensure sustainability. As part of the supply chain, the distribution of goods often accounts for a major part of costs and resources. LÄS MER

  2. 2. Design Of A General Customer Segmentation Process

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Asmir Vuckic; Renato Cosic; [2015]
    Nyckelord :Customer Segmentation; Customer Service; Segmentation Process; Segmentation Variables; ABC-Classification;

    Sammanfattning : Syfte - Att undersöka hur en kundsegmenteringsprocess kan utformas samt vilka variabler man bör iaktta för att kunna erbjuda en lämplig kundservicenivå. För att uppnå detta syfte skall följande frågeställningar besvaras: 1. Vilka variabler bör ingå i en kundsegmentering? 2. LÄS MER

  3. 3. Beslutsmodell gällande centralisering eller decentralisering av lager

    Kandidat-uppsats, Akademin för teknik och miljö

    Författare :Jenny Grannas; Hannah Claw; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste åren har den globala konkurrensen ökat och i och med detta har även fokuseringen på kundnöjdhet tilltagit. Detta har tydliggjort behovet av en ökad kundservicenivå samtidigt som kostnaderna associerade med att ha varor i lager har ökat. LÄS MER