Sökning: "Kundtillfredställelse"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Kundtillfredställelse.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på banken : En kvantitativ undersökning av kontakten mellan banken och kunden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emelie Johansson; Ellen Willsund; [2017]
    Nyckelord :Banktjänster; bankkundens ålder; digital kontakt; fysisk kontakt; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : TITEL: Digitaliseringens påverkan på banken FÖRFATTARE: Emelie Johansson och Ellen Willsund EXAMINATOR: Petter Boye HANDLEDARE: Natalia Semenova PROGRAM: Ekonomprogrammet, inriktning redovisning/ekonomistyrning LÄROSÄTE: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Kalmar KURS & NIVÅ: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE75E, 15 hp   Bakgrund: Banken utgör en viktig del i den grundläggande infrastrukturen i samhället och är en motor i den svenska ekonomin. Digitaliseringen har idag medfört att stora delar av bankens kundmöte, till exempel signering av avtal, sker digitalt. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Ewa Sörlin; [2017]
    Nyckelord :Quality; Quality Dimensions; Customer; Customer Needs; Unaccompanied Refugee Children.; kvalitet; kvalitetsdimensioner; kund; kundbehov; ensamkommande flyktingbarn.;

    Sammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER

  3. 3. Hållbart medarbetarengagemang, HME – betydelse och relevans

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Daniela Fuciu; [2013]
    Nyckelord :Hållbart medarbetarengagemang; HME; medarbetarengagemang; arbetsengagemang; medarbetarenkät; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Medarbetarengagemang har fått större betydelse i arbetslivet de senaste åren som en konsekvens av organisationers strävan efter flexibilitet, marknadsanpassning samt attraktionskraft. Psykologisk forskning visar att medarbetarengagemang är en avgörande drivkraft för en organisations framgång och har samband med arbetsprestation, kundtillfredställelse samt ekonomi (Bakker, Albrecht & Leiter, 2011). LÄS MER

  4. 4. Studenters kollektivtrafik : Studenters preferenser och önskemål på ett nytt biljett- och informationssystem inom kollektivtrafiken i Värmland

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Oscar Kask Ogenblad; Hamid Sabaro; [2012]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Preferences; Public transport; Self-Service; Student; TBSS; Wishes.; Kollektivtrafik; Kundtillfredställelse; Preferenser; Självbetjäning; Studenter; TBSS; Önskemål.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Pettersson; Malin Blomstedt; [2012]
    Nyckelord :Tjänstemarknadsföring; intern marknadsföring; kundtillfredställelse;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER