Sökning: "Kundundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade ordet Kundundersökning.
1. Utveckling av cykellampa : För ökad synlighet i trafiken
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman AB kom med uppdraget att ta fram en cykellampa som är kompatibel med befintliga elcyklar. Detta eftersom elcykeln växer på dagens marknad. Under förstudien ansågs det däremot vara en mer rimlig väg för företaget att sälja sina lampor till producenter av elcyklar för att ta sig in på marknaden. LÄS MER
2. Information och utveckling livsmedelsservice : en pendlingskommuns utveckling för sina livsmedelsföretag
Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Detta examensarbete har genomförts i samverkan med Knivsta kommuns miljöenhet. Syftet med studien var att undersöka hur Knivsta kommun har utvecklats inom livsmedelsservice. Både kvantitativa enkäter och öppna kommentarer från företagare inom Knivsta kommun användes. LÄS MER
3. Design och produktutveckling av skandinavisk lampdesign
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The following paper is the result of a bachelor thesis which includes the production of Scandinavian table lamp. The thesis is based on the generic product development method where each stage and steps are presented. LÄS MER
4. Customer Perception of Servitization in the Durable Consumer Goods Segment of SMEs in Sweden : A Case Study with the Sjöstrand Trading AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Servitization has long since proven its benefits for manufacturing companies and is expected to gain future importance due to its sustainable and competitive significance. Yet, research has insufficiently addressed the effect of consumer goods companies integrating services in their portfolio to meet customer demands and justify new pricing models in B2C markets. LÄS MER
5. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER