Sökning: "Kunskap kund"

Visar resultat 1 - 5 av 242 uppsatser innehållade orden Kunskap kund.

  1. 1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 2. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eleonora Palmgren; Estelle Bonving; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt byggande; digitala verktyg; materialinventering; återbruksinventering; återbruk;

    Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER

  3. 3. A Predictive Analysis of Customer Churn

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Olivia Eskils; Anna Backman; [2023]
    Nyckelord :Churn prediction; CRM; optimization; applied mathematics; machine learning; gradient boosting; random forest; logistic regression; insurance industry; Kundbortfall; CRM; optimering; tillämpad matematik; maskininlärning; gradient boosting; random forest; logistisk regression; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER

  4. 4. Kvinnliga fastighetsmäklares utsatthet för könsdiskriminering och sexuella trakasserier i fastighetsmäklaryrket i Sverige

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Fröjdh; [2023]
    Nyckelord :Real estate agent; sexual harassment; gender discrimination; unwanted sexual attention; work environment health; organizational culture; Fastighetsmäklare; sexuella trakasserier; könsdiskriminering; oönskad sexuell uppmärksamhet; arbetsmiljöhälsa; organisationskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att bidra med mer kunskap om könsdiskriminering och sexuella trakasserier riktade mot kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. Frågor som besvaras är: Hur uppfattar fastighetsmäklarna organisationskulturen på sina arbetsplatser? Förekommer könsdiskriminering och sexuella trakasserier i branschen? I så fall, i vilken omfattning och hur ges det i uttryck? Studien genomförs med hjälp av en kvantitativ metod i form av en webbenkät, besvarad av kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER