Sökning: "Kunskap kund"
Visar resultat 1 - 5 av 242 uppsatser innehållade orden Kunskap kund.
1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER
2. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER
3. A Predictive Analysis of Customer Churn
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER
4. Kvinnliga fastighetsmäklares utsatthet för könsdiskriminering och sexuella trakasserier i fastighetsmäklaryrket i Sverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att bidra med mer kunskap om könsdiskriminering och sexuella trakasserier riktade mot kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. Frågor som besvaras är: Hur uppfattar fastighetsmäklarna organisationskulturen på sina arbetsplatser? Förekommer könsdiskriminering och sexuella trakasserier i branschen? I så fall, i vilken omfattning och hur ges det i uttryck? Studien genomförs med hjälp av en kvantitativ metod i form av en webbenkät, besvarad av kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. LÄS MER
5. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER