Sökning: "Kunskapsöversikt bild"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden Kunskapsöversikt bild.
16. Matematikappars effekt på lärandet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : I dagens skola är matematikappar ett vanligt förekommande inslag i undervisningen. Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka matematikappars påverkan på elevers lärande imatematik. LÄS MER
17. Digitala verktygs betydelse för barns lärande i förskolan : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning I denna kunskapsöversikt presenteras aktuell forskning gällande betydelsen digitala verktyg kan ha för barns lärande. Både möjligheter och hinder i nyttjandet av digitala verktyg lyfts fram. LÄS MER
18. Lärares digitala kompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Skolverket har som ett mål att skolan skall forma digitalt kompetenta elever. Det innebär atteleverna ska lära sig behärska entreprenörskap, kreativitet samt förmåga att förstå hurdigitaliseringens påverkan på samhället (Skolverket, 2020). LÄS MER
19. Singaporemodellen The Singapore model : – en modell förundervisning i matematik – a model for teaching mathematics
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik (MTM)Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad Singaporemodellen innebär och vadsom är karakteristiskt för modellen. För att vi skulle kunna göra en kunskapsöversikt valde viatt fördjupa oss i Singapores matematikhistoria och vad som karakteriserar modellen. LÄS MER
20. Elevers förståelse för likhetstecknets funktion i matematik : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Elevers förståelse för likhetstecknets funktion skiljer sig åt och påverkar elever i deras matematikutveckling. I 1 kap. 4 § av Skollagen (SFS 2010:800) står att skolväsendet “ska främja alla barns och elevers utveckling och lärande samt en livslång lust att lära”. LÄS MER