Sökning: "Kunskapstyper"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Kunskapstyper.
1. Genomförande av KL-trästommar : En undersökning av kunskap- och kompetensbrister inom genomförandefasen av KL-trästommar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : To achieve the climate and environmental goals the Swedish government took actions to increase timber construction. One material that have been getting more and more popularity the past years is Cross-laminated timber. This is a study that investigates the implementation phase of the CLT framework. LÄS MER
2. Eleverna ska få nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling : En intervjustudie om hur lågstadielärare hanterar kunskapsprogression i det samhällsorienterande ämnet
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : En intervjustudie om hur lågstadielärare hanterar kunskapsprogression i det samhällsorienterande ämnet. Undersökningen syftade på att ta reda på vad kunskapsprogression innebar för lågstadielärarna i det samhällsorienterande ämnet och hur de sedan hanterade kunskapsprogressionen i undervisning och bedömning i förhållande till kursplanen. LÄS MER
3. ”BARNEN ÄR TYP DE KLOKASTE” En kvalitativ studie av socialarbetares arbete med att göra barn delaktiga i samtal
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : I socialtjänstlagen och barnkonventionen uttrycks barns rätt att komma till tals i frågor som angår dem. Syftet med vår studie var att förstå vilka olika faktorer som kan påverka om och på vilket sätt barn görs delaktiga både i och genom samtal i socialt arbete. LÄS MER
4. DIGITALA LÄROMEDEL I PRAKTIKEN En kartläggning av lärares upplevelse av användningen av digitala läromedel i grundskolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Den svenska skolan digitaliseras och införskaffandet av digitala läromedel är en del av processen. När läromedlen börjar användas leder det till förändringar i undervisningen och i övrigt arbete. Förändringarna och dess konsekvenser för skolan behöver tydliggöras och de krav digitala läromedel måste uppfylla behöver klarläggas. LÄS MER
5. Kunskap som utmärker elever inom Ekonomiska ämnen på gymnasial nivå : En kvalitativ studie med fokus på Blooms Taxonomi
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Enligt Skolverkets utlåtande för antagningen år 2016/2017 söker sig allt fler elever till Ekonomiprogrammet. Ökningen med 1200 elever motsvarar 9 %, och visar att Ekonomiprogrammet är ett av de högskoleförberedande program som har ökat mest. LÄS MER